Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kelder maken in schuur


PrepperX1s

Aanbevolen berichten

Volgend jaar zal ik beginnen met de bouw van een schuur. Deze schuur zal dienen voor opslag van fietsen en aan de andere kant een werkplaatjes.

 

Nu heb ik alle prep spullen in 3 waterkluizen en staan ze in de kruipruimte.

Graag zou ik alles willen plaatsen in een kleine kelder in de schuur. Alles zou toegankelijk moeten zijn doormiddel van een kruipruimte luik met slot.

 

Het plan is een vierkant gat te maken. Sandwich panelen recht erin en met hoeklijnen een bak te maken.

Dit systeem wordt veel toegepast bij zwembaden. Alles zal verstevigt worden met druk kokers boven in.

Zie foto

image.thumb.png.057a2fedc8196e1f59f7ee2e14422ae8.png

 

Verder zullen er ook panelen op de bovenkant komen en zal ik proberen zo min mogelijk zand en stenen te gebruiken om het te verbergen.

Het geheel zal een gesloten bak worden en worden belucht door een kleine afvoer.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

 

 

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 16-12-2020 om 10:54, PrepperX1s zei:

Volgend jaar zal ik beginnen met de bouw van een schuur. Deze schuur zal dienen voor opslag van fietsen en aan de andere kant een werkplaatjes.

 

Het plan is een vierkant gat te maken. Sandwich panelen recht erin en met hoeklijnen een bak te maken.

Dit systeem wordt veel toegepast bij zwembaden. Alles zal verstevigt worden met druk kokers boven in.

Zie foto

 

Verder zullen er ook panelen op de bovenkant komen en zal ik proberen zo min mogelijk zand en stenen te gebruiken om het te verbergen.

Het geheel zal een gesloten bak worden en worden belucht door een kleine afvoer.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Voor mij indrukwekkend ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Mhg,

@JJ&A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2020 om 19:48, -geanonimiseerd- zei:

Geen ervaring maar iets zegt mij dat een bak van piepschuim niet stevig is om een schuur op te zetten.

 

Een zwembad /vijver geeft tegendruk door het water.

En er staat geen schuur op.

En dan moet je helemaal geen wortel groei hebben van bijvoorbeeld bomen maar andere gewassen kunnen er ook wat van, en wat te denken van een gekke mol die heeft wel de graaf mogelijkheden.

Fijn dat je er weer was @-geanonimiseerd-

 

Maar @PrepperX1s laat je niet ontmoedigen je zal het vast wel goed hebben uitgekiend, ons commentaar is gericht op wat er zo te zien is.

Zoal ik als schreef zie ik uit naar meer info, en de ontwikkelingen.

 

Mhg,

JJ&A

J.J

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27-12-2020 om 19:48, -geanonimiseerd- zei:

Geen ervaring maar iets zegt mij dat een bak van piepschuim niet stevig is om een schuur op te zetten.

 

Een zwembad /vijver geeft tegedruk door het water.

En er staat geen schuur op.

Goedemorgen,

 

De schuur zal eerst gebouw worden. De fundering staat er al. 

Dan zal aan de binnenkant van de schuur een kleiner gat gemaakt worden waar de sandwichpanelen in komen.

Het zal geen bunker worden maar een plek waar de opslag kan zijn. Alles wordt verstevigd met drukkokers aan de bovenkant. Hier komen uiteindelijk weer panelen op met een laagje beton. Het geheel is draag krachtig genoeg om erop te staan. ( zelf jaren in de bouw gewerkt en ervaring met constructies/ tegendruk etc)

 

Alles zal in een L vorm gebouwd worden en er zal een kruipluik gat gemaakt worden om erbij te kunnen.

 

Als ik ermee bezig ga ( einde zomer) zal ik proberen iedereen op de hoogte te houden

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...