Ga naar inhoud
GENEGEERD

review solar oven by sunflair (+ diy optie)


wandering neone

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Je kent waarschijnlijk de solar oven, waarbij je de zon/hitte gebruikt als oven voor preparatie van je voedsel.

Een tijd geleden heb ik de sunflair solar oven eens kunnen uit testen, met goed resultaat.

links: https://www.sunflair.net 

 

Gourmet-Kit-Hi-Rez.png
 

 

Ik kan jullie gerust zeggen dat deze kit doet wat het zegt,
redelijk compact, makkelijk te organiseren, en te gebruiken, ook beschikbaar met accessoires die geschikt zijn.

Ik heb het intussen meermaals gebruikt om een bierbroodje te bakken (een recept te vinden op hun website - https://www.sunflair.net/beer-bread/).

Ik moet er wel bij vermelden, dat ik geen vergelijkingen heb met andere opties,

alsook, moet ik erbij vermelden dat er ook DIY opties zijn, meer kost effectief.

Een vb vind je hier terug, met een windshield:

 


En vooral: het principe werkt, met wat meer geduld,

en wat zonlicht,

heb je je maaltijd klaar, zonder energie te moeten verbruiken van het net.

 

hope this helps,

 

godspeed all ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 14-8-2020 om 07:08, wandering neone zei:


Een tijd geleden heb ik de sunflair solar oven eens kunnen uit testen, met goed resultaat.

 

Dat is een mooie kit , zeg! Lijkt me ook heel makkelijk te gebruiken en  mee te nemen. Wel pittig aan de prijs !

De DIY optie uit het filmpje past beter bij mijn budget , maar is ws niet te gebruiken als het wat waait.

Daar ga ik wat anders op verzinnen. Het gaat ws wel iets met zo'n sunscreen worden,maar het moet

wel te gebruiken zijn bij wat wind.

De Sunflair oven lijkt me daar wel redelijk tegen bestand.

Het lijkt me wel handig om een zonnekookding te hebben .Dan hoef je bij heel warm weer niet binnen achter

het fornuis,maar kun je lekker buiten kokkerellen.

Bedankt voor deze review! ( de video erbij was ook heel leerzaam!)

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de prijs was pittig, maar ik had bvb geen zwarte pan en dergelijke, en dus was het een makkelijke keuze om deze set eens uit te proberen, had ik meteen ook het geschikte materiaal.

 

Ook moet ik erbij zeggen, mijn eerdere, meer eenvoudige diy opties die ik heb uitgeprobeerd, faalden, en dus moest ik eens zien waar ik het fout deed ivm een setje.

 

Maar niet getreurd, het belangrijkste is dat het principe werkt!

En er zijn genoeg diy/home made opties te vinden op youtube alleen.

 

Hier bvb enkele andere opties:

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...