Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aangenaam! Graag stel ik me voor :)


KimberleyV

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Mijn naam is Kimberley Vermeer en ik werk voor content marketing bureau Zandbeek. Wij maken een YouTube serie voor Rijkswaterstaat genaamd #Hoedan?!. Dit is een serie van Rijkswaterstaat speciaal voor jongeren waarin Rijkswaterstaatreporter Bart het werk van Rijkswaterstaat onderzoekt én meemaakt. Afgelopen zomer zijn we begonnen met de eerste reeks. Om een impressie te krijgen van het concept kun je de eerdere video reeks hier bekijken: www.youtube.com/playlist?list=PL_55kP3K1IzAx-VlBziYreiXQoiiI62Ls 

 

Nu zijn we bezig met de voorbereidingen voor een tweede reeks. Hierbij willen we het onderwerp ‘overstromingen’ bespreken en in beeld brengen. In de video legt Rijkwaterstaatreporter Bart legt uit wat RWS doet om Nederland droog te houden. Maar ondanks al die inspanningen kan er toch altijd een overstroming plaatsvinden. Hoe bereid je je daarop voor? Dat is de vraag die we in deze video willen beantwoorden. Hiervoor willen we samen met Bart op bezoek bij een prepper om te kijken hoe diegene voorbereid is op een overstroming en om handige tips op te doen.

 

Ben jij of ken je toevallig mensen in je omgeving die supergoed voorbereid zijn op zulke scenario’s en niet bang zijn om voor de camera te staan? Dan kom ik graag in contact met je via k.vermeer@zandbeek.com

 

 

aangepast door KimberleyV
  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi @KimberleyV, leuk om op deze manier het werk van RWS onder de aandacht te brengen. Het loopt nog geen storm op je open vraag zoals je ziet. Enerzijds omdat mensen die zich écht supergoed voorbereiden gewoon niet in het deel van Nederland gaan wonen dat in het overstroomgebied van de zee of rivieren ligt. 

Afijn, daar hoor ik dus niet bij. We wonen prachtig (zie post en foto's) en zijn behoorlijk zelfvoorzienend/zelfredzaam. En hebben daar wel een concessie voor moeten doenhet ligt ruim 1.5 meter beneden NAP (zie intro). 

 

Zijn we goed voorbereid? Voor mijn gevoel niet omdat we in een risicogebied wonen. Het hoogste punt in de nabije omgeving zijn de populieren op ons erf. De zolder ligt op 5 meter boven NAP - dat zou voldoende moeten zijn..Jaren geleden heb ik de dissertatie van O.L. Huibregts gescand (draadje en pdf) over evacuaties in Nederland. Dat kost serieus tijd, en je kunt er zeker van zijn dat je lang op jezelf bent aangewezen.

 

Daar zijn we dan wel redelijk goed op voorbereid. De zolder is groot genoeg voor het hele gezin, er liggen meer dan 20 matrassen/dekens, waterfilters,  kleine off-grid zonnestroominstallatie, branders, pannen, voedsel voor weken, zoet water, een satelliet telefoon met noodnummers en zelfs een portable toilet. Voor RWS-begrippen misschien goed voorbereid, maar het blijft kwetsbaar voelen. Er zijn interne calamiteitenplannen en instructies, maar wat er ook gebeurt: het zal nooit volgens plan zijn. 

 

Dan jouw hamvraag: de camera-angst. Daar is op dit forum al veel over gezegd. Een daar zit ook de reserve van mijn kant - geen onwil maar voorzichtigheid om de volgende Jeroen van Koningsbrugge te worden.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...