GuywithAplan Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Zelf maak ik regelmatig mijn eigen pijlen. het is begonnen op de vereniging waar ik bij zat met het bestellen van shafts,flights en tips.En dan zelf ze in elkaar lijmen. Later ben ik mijn eigen pijlen van hout gaan maken met verzamelde dingen uit de natuur. Probeer vaak andere punten uit, ook zelf maken natuurlijk. hoor het graag van jullie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik ben dan nog niet zo heel lang serieus begonnen met pijlen maken maar tot nu toe heb ik er wel goede ervaringen mee. Tot nu toe heb ik alleen nog maar houten pijlen gemaakt met veren maar ook wel eens met ducktape. Als ik deze pijlen vergelijk met de aluminium gekocht pijlen vond ik er eigenlijk niet heel veel verschil in afstand en zuiverheid. Moet ik wel zeggen dat ik denk niet de allerbeste alu pijlen te hebben gekocht. Met de punten ben ik nu het meeste aan het experimenteren. De eerste pijlen hadden houten punten maar ben nu bezig met metalen punten en met punten die snijden (voor als ik in een land wil jagen waar deze wel legaal zijn). Bij mijn laatste experiment heb ik van een RVS leper en mooie jachtpijlpunt gemaakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 ja klopt zelf gebruik ik ook weleens ouwe theelepels wat je zegt het werkt goed Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Ja dat moest idd lepel zijn en niet leper Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 25 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2014 heeft iemand misschien tips om een pvc pijl te maken. het moeilijke gedeelte vind ik de punt voor op een pvc pijl Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Waarom een pvc pijl? Hoe dik is hij dan? Ik zou gewoon kijken of je iets kan vinden van hout of zo met de juiste binnen diameter en daar een punt aanmaken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 29 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2014 ja maar houd breekt sneller dat vind ik wat minder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 31 juli 2014 Delen Geplaatst: 31 juli 2014 Je kan ook aan carbon denken. Wel wat duurder maar ook een heel stuk sterker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 31 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2014 ja ik heb ook 2 carbon pijlen. maar ja erg duur. maar ik zal die wel even opzoeken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 misschien dit iets http://www.carbonwinkel.nl/nl/carbon-producten/976-carbonvezel-buis-gepultrudeerd.html valt best mee. Zit er meteen aan te denken om er wat voor mezelf te kopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 ik zal gelijk kijken bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2014 ik had nog een vraag maar hoe komen jullie aan veren? want vinden jullie die in de natuur of kopen jullie die? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 @homerun ik zelf gebruik ganzenveren. Als ik een gans slacht bewaar ik de grote veren altijd voor pijlen.En ook veren die ik vindt in de natuur neem ik mee voor dat doel einde. Dus misschien kan je bij de plaatselijke kinderboerderij vragen voor ganzeveren. of bij een normale boerderij Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 19 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2014 ja dat zal ik zeker doen @GuywhitAplan dank je wel voor de tip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Ik was altijd opzoek als ik op straat liep of waar dan ook naar een veer maar dat schoot niet echt op totdat ik een super plek vond. Ga eens opzoek waar ganzen in het voorjaar en begin zomer verblijven. Ik heb een plas vlakbij waar ik dan af en toe heen rij en kom terug met handen vol. Waar je ook hele leuke veren kan vinden is in de dierentuin. Daarmee kan je zo mooi die ene veer (ben even de naam kwijt) die aangeeft hoe je de pijl op de boog ligt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2014 dank je JohnVonSchutz ik zal daar zeker naar kijken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten