Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zig zag trapnaaimachine Singer klasse 216.


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

http://bild4.qimage.de/singer-216-naehemaschine-foto-bild-70270564.jpg

 

Vandaag een fantastische trap Singer opgehaald. Een hele speciale die ook kan zigzaggen. Helemaal in nieuwstaat, alles erbij boekje, blikje, naalden, oliespuitje, lampje enz.enz. 'Maar liefst' dertig euro voor betaald via Marktplaats. Moest wel ver rijden.....absoluut de moeite waard. Het is een Duitse Singer. Op ebay.de worden ze regelmatig aangeboden hier bijna nooit. De machine is uit 1954.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Emmy. Hij zit er standaard op. Dat wil dus zeggen, dat de naald de zigzagbeweging maakt en de stof op zijn plaats blijft. Emmy doelt op los verkrijgbare apparaatjes, die oude Singers met een gefixeerde naald, ook laten zigzaggen, door de stof te bewegen. Dat hij zelf zigzagt is juist het unieke van deze machine. Het is een Duitse Singer, maar alles is weer perfect uitwisselbaar. Hij past ook in al mijn andere trap onderstellen. Daar heb ik er inmiddels vier van.... Ik heb de machine nog niet uitgeprobeerd. Het was de afgelopen dagen schuiven en nog eens schuiven om nog een plaatsje te kunnen vinden voor deze machine in mijn flat. Daarom ben ik er nog niet aan toe gekomen.

 

Ik moet nu echt eens ophouden met Singers kopen. Maar het is erg verleidelijk. Het kost nog bijna niks en de kwaliteit van het aanbod neemt extreem af. Over een paar jaar vind je niks goeds meer, dat is nu al moeilijk geworden. Het lijkt er zelfs op, dat ook de kwantiteit van het aanbod ietsje afneemt. Ik ben dat aan het bijhouden. Later meer daarover. Echt zeldzaam gaan dit soort Singers natuurlijk nooit worden, daarvoor zijn er veel te veel van gemaakt. Maar aan de andere kant zijn er veel bij de oudijzerboer terecht gekomen. Duurder gaan ze zeker worden. En bij een langdurige shtf worden ze onbetaalbaar.

 

Ooit gaat de maatschappij uit twee soorten mensen bestaan; Singer 'Gekkies' en Singer Krankzinnigen. De laatste categorie bestaat uit mensen die te dom waren om bijtijds een hand- op trap Singer te kopen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...