scadi Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Ik heb kennis en ervaring in het bouwen van bogen uit houten en het maken van bijbehorende pijlen. Welk hout, hoe te werk te gaan. Wie heeft interesse? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Interessant lijkt me heel leuk om meer van teweten te komen... wat voor idee heb je zelf bij je onderwerp? workshops of zoiets? grts Wisks Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2012 Eerst interesse peilen/ als vraagbaak functioneren. Een boog bouw je niet 1,2,3. Je moet kennis opdoen van hout en gereedschappen kunnen gebruiken (zaag / bijl, mes en trekmes) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 @ scadi, ik weet dat je heel veel hout kan gebruiken maar welk hout raad je af? Ik ben bezig met een boog van essenhout maar de eerste boog had een stukje hout wat niet terug wilde veren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 @ JohnVonSchutz. Ik heb je bericht gemist, sorry voor de late reactie. Hout afraden kan ik niet. Ik kan je wel vertellen wat ik gebruikt heb: Iep, acacia en essen (flatbow), Taxus (longbow). Verder heb ik als gimmick een boog gebouwd van twee oryx horens, een pracht van een boog maar meer geschikt voor de Hulk. Als een stukje van je boog niet terug wil veren zul je verder moeten tilleren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten