Sebas Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Nah, dat valt allemaal reuze mee hoor. Meten is nergens voor nodig zolang je maar zorgt dat je gelijke cellen hebt die het liefst uit dezelfde productieserie komen (dus alle cellen bij dezelfde leverancier kopen), kun je die cellen gewoon als pack samenstellen. Ik doe dit al vele jaren en nog nooit problemen mee gehad. Wel even alle cellen afzonderlijk opladen voor je ze samenvoegt ;-) In de modelvlieg/rij/vaar wereld is het heel normaal dat je zelf je accu pakketjes samenstelt. Scheelt een bak geld en je weet zeker dat je een goed pakketje hebt. Jij vermindert inderdaad je risico door cellen uit dezelfde batch te gebruiken maar dat is exact wat ik bedoel. Je kunt anderen op die manier nooit adviseren een cel in een bestaande accu te vervangen omdat deze vrijwel zeker van capaciteit en impedantie verschilt. Op mijn werk nemen wij dit heel serieus. We hebben wel degelijk geavanceerde batterij analyzers (Cadex). Ook ik heb een heel deel batterijen en cellen geanalyseerd daar we meer dan 500 verschillende soorten batterijen hebben (meeste lithium gebaseerd) ik krijg betaald voor mijn kennis en ervaring en om die reden adviseer ik niemand zonder de juiste vaardigheden en apparatuur hier aan te beginnen. Er is een gegronde reden waarom lithium gebaseerde batterijen vanaf 125Wh niet op het vliegtuig mag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Jij vermindert inderdaad je risico door cellen uit dezelfde batch te gebruiken maar dat is exact wat ik bedoel. Je kunt anderen op die manier nooit adviseren een cel in een bestaande accu te vervangen omdat deze vrijwel zeker van capaciteit en impedantie verschilt. Op mijn werk nemen wij dit heel serieus. We hebben wel degelijk geavanceerde batterij analyzers (Cadex). Ook ik heb een heel deel batterijen en cellen geanalyseerd daar we meer dan 500 verschillende soorten batterijen hebben (meeste lithium gebaseerd) ik krijg betaald voor mijn kennis en ervaring en om die reden adviseer ik niemand zonder de juiste vaardigheden en apparatuur hier aan te beginnen. Er is een gegronde reden waarom lithium gebaseerde batterijen vanaf 125Wh niet op het vliegtuig mag. Ik denk dat er sprake is van een misverstand. Ik adviseer om een nieuwe accu pack samen te stellen, niet om 1 of meerdere cellen te vervangen in een bestaande pack. Je kunt er vanuit gaan dat als er 1 of meerdere cellen stuk zijn, dat de rest ook geen lang leven meer beschoren is, Dus koop gewoon losse cellen en maak een nieuwe accu pack zelf. Scheelt je heel veel geld. Losse cellen kun je prima in China kopen via ebay. Voor een boormachine zijn die goed genoeg ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quiqsilver Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Je zou ook de http://www.batteryfact.nl kunnen proberen, zij hebben mij al een aantal keren een goede accu geleverd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 3 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2015 Thanx voor alle info mensen. Gisteren bij mijn "eigen" acculeverancier langs geweest en de 2 kapotte accu's meegenomen. Zij kunnen deze LI-ION accu's niet repareren omdat je ervoor zou moeten puntlassen. Gewoon solderen wordt te heet en daar kunnen de batterijen niet goed tegen volgens de eigenaar. Hij zei verder wel dat het mogelijk was, maar dat hiervoor gespecialiseerde bedrijven zijn. Nu dus op zoek naar zo'n bedrijf in de buurt van Rotterdam. Ik neig wel naar een geheel nieuw accupack zoals pvths aangeeft of anders proberen van 2 kapotte 1 goed werkend exemplaar te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.