Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zwitserse Legertent van STROMEYER ??


Gast

Aanbevolen berichten

Een hele tijd terug hebben we een Zwitserse Legertent erbij gekocht.

Gewoon omdat ie wat ruimer is dan wat we al hadden.

Triest maar waar .... we hebben hem nog steeds niet opgezet.

Door het mooie weer begon het vandaag toch te kriebelen. Morgen zetten we hem op ! en plaats ik even de Foto's van dit mooie Type tent .

Jammer dat de Zwitserse Frank omhoog gegaan is :( .

Heb de tent wel uit de hoes gehaald en even naar de Buitentent gekeken.

Pardoes kwam er een Merk tevoorschijn dat met Inkt was gedrukt.

Nou heb ik al genoeg gegoogeld maar op geen enkele wijze ben ik er ooit achter gekomen wie deze Zwitserse Tenten Oa maakte .

Zelfs niet op de Echte Tenten Forums.

Hieronder een afbeelding van het Merk op de Buitenzijde van de Buitentent.

 

Zwitserse-Stromeyer-tent.jpg.96d3a8d1a5ba7ddf8058255c5656deec.jpg

 

Het is dus een Echte Stromeyer. Eigenlijk zo'n beetje de Rolls royse onder de tenten fabrikanten.

Helaas zeer weinig tot niets omtrent deze Zwitserse Seilschaftszelt, . Maar hij is er wel van .

 

Voor sommige mensen is het misschien een :confused: ,wat moet ik met die Info.

Besef wel dat wanneer iemand die info ( Van wie is de ( oa ) Fabrikant ) aan het zoeken is via Googel ! het nu ook kan vinden .

Ja via dit Forum :o

 

http://www.stromeyer-hallen.de/index.php?rub_id=35

 

http://www.team-pak.ch/ausruestung_mat-mag_/gebirgszelt/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben nogal liefhebber van legertenten. Ben benieuwd hoe ze er uitziet . Hoelang het duurt voor ze opte stellen . En hoe groot ze is .

 

Binnentent is 1,95 lang en 1,75 Breed. Buiten maten zijn 4,70 L x 2,60 Br x 1.50 H . Opzetten duurt pl / min 15 a 20 Min . Wanneer je het eenmaal kent zal het 10 a 15 min zijn .

ER is veel info te vinden omtrent deze Zwitserse Tenten via Google Afbeeldingen ). Alleen De Fabrikant van deze Tenten ?? Nergens niets . Tot nu :)

 

tent.jpg.50f461807ad3938df697181449d8a127.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Tent opgezet.

Maar laat ik eerst vermelden dat de Dag van Telefonische aankoop bij Stars And Stripes in Den Haag mij vermeld is dat de beste man de Tent net had afgebroken en dat de TENT 100% in orde was.

Dus aangekocht vor 99,00 Euro ( lekker goedkoop voor een complete tent )

Na de tent ontvangen te hebben bleek al vlug dat er geen Enkele Haring bij zat . Hij was toch compleet ??

Ik gebeld . Maar meneer die zitten er nooit bij ! Hebben wij nog nooit gehad.

Waarom vermelden ze dat niet ?

Dit zijn echt Speciale Haringen die bij deze tent zitten.

 

Ik heb niets meer vernomen na meerdere telefoontjes.

 

Oke vandaag uitgepakt en opgezet. Binnententje eerst met het A frame.

Het eerste probleem deed zich al meteen voor.

Ik kreeg de voorste rits met geen mogelijkheid open. Er zaten over een afstand van zeker 50 Cm allemaal draden door de rits heen.

Ben meer dan een half uur bezig geweest om de rits tot boven toe schoon te krijgen. Werkt nu weer perfect. Hij was toch in orde ??

Toen binnenkant gecheckt.. leek oke .Was het niet dat het grondzeil op meerdere plaatsen geplakt was. Hij Was toch oke

Buitentent heb ik er uiteindelijk met wat gedoe overheen getrokken .Dit omdat ik alleen was.

OP twee kleine gaatjes in de extra strook ( welke bestemd is om de tent extra te zekeren met eventueel zand of stenen ) na was deze goed.

Foto 7 is van der achterzijde van de Tent. Binnentent is dus aan Twee kanten te openen. Onder de achterste Luifel kun je je Rugzak en andere dingen kwijt .

Dus zowel aan de voorkant als achterkant zit een extra ruimte. Maar alleen aan de voorzijde kun je er aan de zijkant uit.

De Tent staat niet helemaal goed zoals te zien . Links en rechts behoord er evenveel ruimte te zitten aan de zijkanten ,zodat alles mooi in het midden staat .

Ook kun je zowel voor als achter de geopende tentdelen van de Binnentent oprollen en vastzetten met Linten . Ideaal bij warm weer . Helaas geen Muskietengaas in aanwezig .Ook is de Tent voorzien van waterdichte RIRI ritsen. Het beste wat er op ritsen gebied te krijgen is.

 

Nu volgen er foto's van de Tent ( even een Scrol moment ) De laatste foto kreeg ik om een of andere redenen niet gedraaid :confused:

Helaas kan ik niet alle beschadigingen hier plaatsen zo ook heb ik van de draden in de rits helaas geen Foto geknipt . Dit omdat ik mij zat te ergeren.

Verder is de Tent oke. Maar ik baal gigantisch van het ontbreken van die extra stevige Alu Haringen. En Liegen doe je naar je klanten toe niet .

Volgens mij gaat het bij hun alleen om de verkoop. De rest is niet belangrijk.

Gewoon even vermelden dat er kleine reparaties kunnen zijn geweest . En dat de Haringen er niet bijzitten.olx_sport-outdoor_campingferien_13092170_XL_635619270012344289.jpg.2943a7fd42c5388fadf79051c855bbf2.jpg

 

 

Stars and Stripes ligt er bij mij uit . https://nl-nl.facebook.com/pages/Stars-Stripes-Dump/268791956581058

 

 

20150512_135244.jpg.8db5993e432ca9608802c621dc896024.jpg20150512_140459.jpg.9a7e6e79e501dafc08fdb2c7726bb2fa.jpg20150512_140515.jpg.7c5f07c51cd127854263ac18cead055c.jpg20150512_140604.jpg.24a4378b71a914324b00e5517b65b21b.jpg20150512_140616.jpg.7301db76a76b88ff2f863219ac63dfed.jpg20150512_140809.jpg.056181dd53cacaa152fda3d637ac78c5.jpg20150512_141122.jpg.f7b646ea4d5828a26cf130eecce6179e.jpg20150512_142118.jpg.4222160f7e7b5489b54019b0d6ac1fa7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet echt uit als lichtgewicht.

Wat weegt ie droog cq. nat ?

 

Info staat in de onderste van de twee bijgevoegde Links.

11 Kg totaal met die ontbrekende Haringen ( die alleen al pl/min 3 Kg wegen ).

Met twee man lig je lekker ruim en je bagage ligt veilig binnen handbereik.

Deze tent bied toch wel een paar voordelen ondanks gewicht .

Een Nederlands 1 pers pup tentje weegt toch ook al pl/min 8 Kgm .

Als ik voorop geweten had dat de Haringen er niet bijzaten dan had ik de Tent niet gekocht .

Dan had ik mij een Nieuwe voor 160 Euro gekocht op Ebay .

En nee helaas kan ik deze haringen tot nu toe nergens bemachtigen.

Ze staat op drie plaatsen in een vorm van bestelling . Vrijblijvend :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Beste,

Ik las een oud bericht op jullie forum over een legertent van het fabrikaat Stromeyer. 

Mocht iemand interesse hebben ik heb nog twee van zulke tenten in nieuw staat te koop.

indien interesse dan kan er via onderstaande e-mailadres contact worden opgenomen.

apersoon@home.nl

 

Met vriendelijke groet,

Armand Persoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...