Preppie Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Deze zonne ketel komt in augustus op de markt: http://solar-kettle.com/ The solar kettle is the ultimate in microgeneration. It has very many advantages. BOILING water at zero cost! NO electricity required! Can be used anywhere there is sunlight: off-grid camping up a mountain at HOME, every day! Use for: Tea, coffee, pot noodle Cooking rice Sterilising water Sterilising medical equipment (e.g. in remote 3rd world locations) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Maar alleen handig als er zon is. De overige 364 dagen per jaar in NL niet te gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RedPill Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Is there enough sunshine for it to work? The Solar Kettle works brilliantly in the UK climate. It works best in direct sunlight, but will still work effectively on diffused solar radiation, and hence can produce hot water (not boiling) even on cloudy days. RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Lijkt me bijzonder handig, geen geluid, geen brandstof nodig. Hoe zit het met supervisie? Moet je erbij blijven? En hoe bruikbaar bij minder mooi weer of in de winter? Ga ik In de gaten houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2012 De zonne-oven die ik heb, is op zonnige dagen in de winter ook goed te gebruiken. omdat de stand van de zon dan lager is, is het wel belangrijk te zorgen dat de spiegels de zonnestralen zo goed mogelijk op kunnen vangen. Lijkt me dat het bij deze ketel hetzelfde is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loek037 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Mooi ding maar wel overdreven. Iets dergelijks is eenvoudig zelf te maken. Zie wiki voor de verschillende mogelijkheden: http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_cooker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.