Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verpakkingsloze winkel opent in Utrecht


Dreutel

Aanbevolen berichten

... daarom ben ik blij met het statiegeld systeem voor PET-flessen, alleen jammer dat dat bij die kleine waterflesjes bijvoorbeeld nog niet het geval is. ...de dop is volgens mij van een andere plastic soort en dan word het makkelijker om het te scheiden ...

 

Duitsland heeft het beter bekeken. Daar zit op de meeste kleine flesjes ook statiegeld. Slechts enkele zijn 'pfandfrei' en kunnen zo in de afvalbak. Bij onze oosterburen zit er ook statiegeld op alle drinkblikjes trouwens. Goede motivatie om de flesjes/blikjes terug te brengen en niet in de afvalbak of berm te gooien.

 

De doppen van de flessen zijn van PE (PolyEthyleen) De flessen van PET (Polyethylene Tereftalaat) Het precieze verschil zou ik op moeten zoeken. Maar PET heeft het voordeel dat het niet "lekt" naar de inhoud. Maar vooral de materiaal eigenschappen van PET zijn bij het blazen van de flessen zeer gunstig omdat het materiaal overal even dik blijft.

Beide kunststoffen zijn hoogwaardig en de moeite om te recylen. Of het handig is om alle kunststoffen in één bak te gooien weet ik niet.

Maar aan de andere kant, om nu tig nieuwe containers in het leven te roepen. ABS in de ABS bak, PE in de PE bak, PET in de PET bak, PP in de PP bak... ik heb al moeite met drie kleuren glas ^_^

Dat is trouwens ook niet op de bevolking over te brengen denk ik. Plastic is plastic. Als we dat kunnen scheiden is dat al een heel mooi begin.

 

EDIT: Spelling van Polyethyleentereftalaat opgezocht ^_^)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als hij opent ga ik zeker even kijken. Opzich wel een goed concept. Wat betreft de tasjes discussie. Ik neem elk tasje mee wat ik mee kan nemen Die bij de groente afdeling perfect voor kleine prullenbak. Al het grotere voor de iets grotere prullenbak :) Het overige om spullen in te bewaren of wat dan ook. De tasjes worden bij mij redelijk goed gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...