Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Seizoensgroenten Januari Aardappelen, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten Februari Aardappelen, Groene selderij, Knolselderij, paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten Maart Aardappelen, Bloemkool, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spinazie, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten April Aardappelen, Andijvie, Bloemkool, Groene selderij, Paddenstoelen, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Spinazie, Uien, Witlof Seizoensgroenten Mei Andijvie, Asperges, Bloemkool, Doperwt, Groene Selderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Spinazie, Spitskool, Uien, Warmoes, Wortelen Seizoensgroenten Juni Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Asperges, Bloemkool, Broccoli, Doperwt, Groene selderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Radijs, Savooikool, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaten, Tuinbonen, Uien, Venkel, Warmoes, Wortelen Seizoensgroenten Juli Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Doperwt, Groene selderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Paprika, Prinsessenboon, Prei, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Tuinbonen, Uien, Warmoes, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten Augustus Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Groenlof, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Maïs, Paddenstoelen, Paprika, Prinsessenboon, Pompoen, Prei, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien, Warmoes, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten September Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Maïs, Paddenstoelen, Paprika, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien, Venkel, Warmoes, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten Oktober Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Paprika, Pastinaak, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Spruiten, Tomaat, Uien, Veldsla, Venkel, Warmoes, Witlof, Witte kool, Wortelen Seizoensgroenten November Aardappelen, Andijvie, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Venkel, Witlof, Wittekool, Wortelen Seizoensgroenten December Aardappelen, Andijvie, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Zelf koop ik de meeste groenten bij de boeren in de omgeving. Lokaal eten noem ik het. Zij verkopen van het land, soms in een winkeltje, soms vanuit een kraampje. Op die manier is het niet moeilijk seizoensgroenten te eten, er is niets anders te koop. Zo nodig vul ik aan met wat er in de weck en vriezer zit. Verder ben ik erg makkelijk met wat ik eet. Ik kan rustig vier dagen pompoensoep eten of boerenkool met kerst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Stuudje...... Dank @Stuudje! Er handig zo'n overzichtje. Helaas zijn we door de supermarkten het gevoel met de seizoens gebonden producten totaal kwijt geraakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Er handig zo'n overzichtje. Helaas zijn we door de supermarkten het gevoel met de seizoens gebonden producten totaal kwijt geraakt.Supermarkten bieden wat klanten willen. Als klanten massaal de groenten uit kas en andere landen laten liggen zijn die zo uit de winkel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Goede post @Stuudje met een superhandig overzicht. In Spanje ben ik ook bezig een plan te maken, zodat ik straks het hele jaar door gewassen heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Ehm, even wat eer wegschuiven. Ik heb gewoon seizoensgroenten gegoogeld en het eerste overzichtje genomen. Niet eens gecontroleerd. Goede kans dat als je zelf nog twee drie overzichten googelt, er nog wat meer groenten tevoorschijn komen. Er zijn ook leuke postertjes en printjes te vinden van seizoensgroenten, staat erg leuk in een lijstje in de keuken. Mijn beste tip is wel, koop je groenten,als je niet zelf verbouwd, bij een boer in de buurt. Zo steun je de lokale economie, de hardwerkende boer (ipv de vervoerder tussenhandelaar en supermarkt), en die boeren doen niet aan kassen. Dan heb je zeker seizoensgroenten. Ik heb zelf trouwens vier jaar geleden meegebouwd aan een volle grond kas hier in de buurt. Die wordt niet verwarmd, er wordt in de volle grond gezaaid en gepoot. Maar men kan wel een maandje langer doorgaan met de groentes en kwetsbare groentes worden wat minder beschadigd door regen en hagel en wind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Ow, en boerenkool met kerst...wat ik wel gedaan heb, vond men toen beetje vreemd. Nu is mijn boerenkoolquiche een veelgevraagd recept, maar tegenwoordig is boerenkool ook hip he. Want het is een superfood, in Amerika bijna onbetaalbaar duur. Deze kerst kan je zeker wel voor de dag komen met boerenkool. Denk aan de boerenkoolquiche (recept gooi ik tegen de vorstperiode wel weer op het forum) de boerenkoolsmoothie en boerenkoolchips. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Ik koop het liefst in de regio en uit de regio, maar helaas gaat dat niet altijd. In Spanje zijn mensen juist gek op 100% afkomst uit de regio (trots). Sterker nog ze vertrouwen vaak buitenlandse spullen niet. Liever een paar euro meer kwijt en lokale zelfstandigen steunen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.