Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO tas update


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haai @UNSHEEP NL/BE ,

 

Mooie set! Er zijn wel een aantal puntjes die ik zelf anders zou doen, en deze daarom graag met je deel als suggestie.

 

Je tas zit erg vol, als je daar met bloed bevlekte handschoenen in moet zoeken worden veel materialen onbedoeld vies. Ik heb mijn eigen tas zo ingericht dat alles op de "pak" ligt. Voor eerste (trauma) hulp. Net verbinden komt later wel, zodra de noodzaak van de eerste behandeling achter de rug is. Vandaar dat ik dan ook maar enkele standaard rollen verband in mijn tas heb. Ik maak meer gebruik van snelverband aangezien het sneller en makkelijker toepasbaar is. (dan sta je niet eerst te klooien met het open maken van het verbandrolletje, en daarna nog een keer de verpakking van het gaas kompres open maken, dat duurt te lang) Ik wil eventueel wel fotos van mijn tas posten als je daar interesse in hebt :).

 

Een sam splint is wellicht een mooie aanwinst voor je set. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een aantal KM afleggen met een gebroken arm zonder ondersteuning alles behalve een pretje is. Daarnaast zijn ze ook inzetbaar als nek kraag en te gebruiken voor alle ledematen. Voor €13.01 (evac.nl) kan daar niet veel aan mis gaan.

 

Je eigen bescherming is tijdens behandeling het belangrijkste. Ik zou dan ook mondkapjes toevoegen aan je set zodat je niet per ongeluk iets van speeksel, slijm of bloed in of rond je mond of neus krijgt. Kost geen drol en zorgt is naar mijn mening dan, echt onmisbaar. Ik heb deze http://www.evac.nl/shop/Mondmaskers-chirurgisch-3-laags--type-2-met-elastiek-p-1149.html

 

Een groot nood/trauma verband zoals een israeli bandage is ook een mooie toevoeging. Nou is de kans dat je deze nodig hebt in het dagelijks leven niet heel groot. Maar je kan er maar eentje hebben. Voor zo rond de €7,- ben je klaar.

 

Ook zou ik nog iets van oog/wond spoeling toevoegen. Kleine steriel verpakte ampullen zijn zeer bruikbaar en nemen daarbij weinig ruimte in beslag in tegen stelling tot de grote flessen die je na één keer weg moet gooien. Zelf heb ik deze http://www.evac.nl/shop/Cederroth-10-Eye-Rinse-Dispenser-p-1546.html

 

Misschien is het toevoegen van een gel voor brandwonden koeling ook een goed plan. In fles of sachet verkrijgbaar.

 

Als één na laatste puntje is het wellicht een idee om na te denken over een desinfectie vloeistof waar een kleurstof aan is toegevoegd zoals Betadine zodat je zeker weet dat je alles ontsmet hebt.

 

En dan als laatste, mijn tas is alcohol (en latex) vrij aangezien dit veel tot regelmatig voorkomende allergieen zijn. Er zijn genoeg andere middelen om dit gevaar op een allergische reactie te vermijden.

 

Hopelijk heb je er wat aan, en nogmaals, mooi set en tas :D!

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF kijken, een berg tips, tnx!!

 

* Een foto van jouw tas is idd welkom, kan ik altijd iets van leren!

* Die SAM split komt op mijn to buy lijstje!

* Ik wil nog een complete bio protection set kopen, hier zitten iig wat maskers en oogbescherming bij. Met het oog op Ebola e.d. had ik al een lijst gemaakt.

* Oogspoelwater, prima tip ga ik zeker regelen, waarschijnlijk die plastic ampulen met zoutoplossing.

* Brandgel zit er in, check :)

* Betadine stond gelukkig al op mijn lijstje en de inhoud van de tas is latex vrij.

 

Iedereen tnx so far, mijn set gaat zo de goede kant op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@UNSHEEP NL/BE Hier zijn de foto's, punt is wel dat voor sommige middelen in mijn tas veel medische kennis nodig is.

 

(er is nog een voorvak, hier zitten pleisters, vuilniszakken en elastische banden voor knieen, enkels, polsen en ellebogen in 4 maten)

>hou in gedachte dat de tas alles behalve af is. Ik mis nog een hoop dingen.

 

20140805_222616.jpg.7c7f978dc0ae5c14e6a494591c79b156.jpg

^overzicht van de tas

20140805_222843.jpg.0494cc40a4ea098ba8141f2af05cb2c6.jpg

^spreekt voor zichzelf denk ik, tasjes met de verschillende middelen voor behandeling.

20140805_222823.jpg.2d4716ec270f4802c8a48cbb8fc7e44c.jpg

^dit is het midden vak. Er zijn 3 compartimenten. Je kan ze alleen niet goed zien...

-LINKS BOVENIN (breathing):

2x 99.5% oxyfit 8L zuurstof fles (het is niet geweldig, maar beter dan niets)

Mondmasker voor de oxyfit bus

4x mondmasker

2x kiss of life (tape zit erop zodat het makkelijk te pakken is)

 

-RECHTS BOVENIN (bleeding)

3x israeli bandage 10cm

3x 12cm gerold snelverband

4x 60cmx80cm wonddoek (voor het inpakken van een diepe wond)

3x 10cm gerold verband

3x rol zelfklevend tape

5x 10x10 gaas kompres (aan de zijkant slecht te zien)

2x 5cm elastisch windsel

 

Naast de bleeding set zit een sam splint en 3 rollen watten voor tussen de huid en de sam splint in.

 

Daaronder vind je een ambu bag voor volwassenen. (de reden dat deze in de doos zit is dat hij zo beschermd blijft tegen klappen en vervorming. Hij zit ready to use in de doos.)

Daarnaast is al plek voor een hand afzuigpomp voor slijm enz maar die komt nog.

 

20140805_222759.jpg.4fecc358842215da45f500db17c48f0a.jpg

(hier werk ik van links naar rechts van boven naar beneden)

-2x nitril geruwd maat M zwart handschoenen

-Mayo tube in maten 11cm, 10cm, 9cm, 8cm, 7cm, 6cm

-opzet stukjes voor het insecten bijt pompje (wat eronder zit)

-teken pincet 2 versies

-Tape 5cm breed aan paracord. (zo kan je de tape toch pakken, maar zodra je de tape weer loslaat rolt deze niet weg)

-laryngoscoop (middel grote)

-Hoofdlamp 2 witlicht standen, en 1 rood licht stand. (optie voor vervanging, dit is een goedkope niet betrouwbare lamp)

-2x rolletje van 5x 5x5 niet steriel gaas kompres voor tussendoor schoonmaken van handschoenen

-zaklamp led (optie voor vervanging, te goedkoop niet betrouwbaar)

-insectenbeet vacuum pomp

-2x schaar

-pincet

-sharpie

 

Hiernaast heb ik nog een doos en 3 grote verband dozen vol materiaal voor de langdurige wond zorg. Deze tas is ingericht op noodgevallen. En word gebruikt in combinatie met mijn EDC met daarin de IFAK en saturatie meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie set, ziet er lekker functioneel uit!

 

De mayo tubes ook erg handig, wilde ik zelf nog aanschaffen, net als de resuscitator, past allemaal nog in mijn kennis en vaardigeheden.

Alleen de laryngoscoop, hoe en waarvoor ga je die gebruiken, intuberen met slang???

 

Ik zou zelf nog wel eens mijn skills willen oefenen mbt infuus zetten, das al weer jaren terug dat ik die gezet heb. Zal wel een lastig iets worden als particulier ;-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Unsheep NL/BE,

 

De laryngoscoop heb ik gekocht voor het vrij houden (wat uiteraard ook kan met andere middelen) van de luchtweg en het checken voor blokkades achter in de keel. Niet voor intuberen hoor :), dat ligt buiten mijn kunnen.

 

Het is inderdaad lastig te trainen als particulier.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...