LastManStanding Geplaatst: 21 september 2014 Delen Geplaatst: 21 september 2014 60 liter ontzwavelde petroleum Heb je al getest of de petroleum c net zo min ruikt dan zibro extra? Ben gister ook naar Belgie gereden voor een kannetje zibro extra a 35,50! er stonden ook kachetjes zoals die foetsie voor 45 euro ongeveer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 september 2014 Delen Geplaatst: 23 september 2014 Zibro is aromaat vrije, bijna reukloze, petroleum. Hoewel er niet veel meer zijn: informeer eens bij een lokale brandstoffenhandel wat ze daar hebben of kunnen regelen. In 2009 toen we de petromax meeting in Hall organiseerden hadden we een speciale deal gesloten met een lokale brandstoffenhandel voor de petroleum voor de lampen. Ik heb nu nog bijna 70 ltr. wasbenzine staan van dezelfde oorsprong. Petroleum is vocht-aantrekkend. Je moet dus een goede luchtdichte verpakking hebben. In het donker en koel bewaren. Dan gaat het jaren mee. Gebruik een speciale trechter die water tegenhoud en je al weer een stap verder. Berg lampen en kachels droog en leeg op en niet gevuld. Door temperatuurschommelingen krijg je condens in je tank en water zakt onder je petroleum. water plus metalen tank > roest en gaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 25 september 2014 Delen Geplaatst: 25 september 2014 Leuk topic dit. Zelf gebruik ik alleen maar die Farmlight olie. Al jaren. Ik heb vier Zibro kachels staan, twee kous, twee verstuiver. Nog nooit problemen mee gehad. Voor wat betreft de stank, tja. Het blijft een petrolium kachel. Die ruik je al ze aan of uit gaan. Zelf zie ik het probleem niet zo. Maar dan ben ik ook Zibro kachels met ranzige petrolium gewend van vroeger. Die rook je altijd. Ik service de kachels elk jaar aan het einde van het seizoen. Tot nu toe nooit problemen gehad met Farmlight. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C.D Geplaatst: 10 februari 2022 Delen Geplaatst: 10 februari 2022 Zijn jullie intussen tot de ontdekking gekomen dat Farmlight en dat Zibrospul in dezelfde fabriek geproduceerd worden? Het is exact hetzelfde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 februari 2022 Delen Geplaatst: 10 februari 2022 Misschien beter om na 7 jaar ook wat aan bronvermelding te gaan doen. Waar baseer je je opmerking op? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.