Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overleven in de bossen na een SHTF


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat je bedoeld eenden schieten . Aan een eend heb je een goed maal maar opdenduur wordt het eentonig en krijg je vitamine te kort

Dus je zal er nog wa bij moeten eten .

 

Geert

 

ik bedoelde inderdaad eenden, dankjewel maar inderdaad na een tijdje word dit eentonig, en ik weet niet precies hoe ik een eend zou moeten slachten (ik hoop dit ooit op een SC te kunnen leren) maar zomaar zelfvoorzienend worden heb ik simpelweg de vaardigheden niet voor. ik heb een flinke voorraad maar na een tijdje is dat ook op en heb niet genoeg tuin voor genoeg groentes(heb wel genoeg zaden) dus hiervoor zou een PH uitermate geschikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik bedoelde inderdaad eenden, dankjewel maar inderdaad na een tijdje word dit eentonig, en ik weet niet precies hoe ik een eend zou moeten slachten (ik hoop dit ooit op een SC te kunnen leren) maar zomaar zelfvoorzienend worden heb ik simpelweg de vaardigheden niet voor. ik heb een flinke voorraad maar na een tijdje is dat ook op en heb niet genoeg tuin voor genoeg groentes(heb wel genoeg zaden) dus hiervoor zou een PH uitermate geschikt zijn.

 

mischien kan dit je helpen http://www.lowtechmagazine.be/2013/11/vlees-eten-eerst-dier-doden.html

mvg bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een 3-weekse trektocht in Canada (september 2002) had ik een katapult en mijn gids en een teamlid beiden een hengel. Naast wild-life observatie was ook het doel om wat eetbaars uit de natuur te halen.

Wilgenroosjes zijn lekker, maar niet altijd. En in die 3 weken heb ik 2 grouse's uit de bomen geschoten en de anderen hadden 8 regenboogforelletjes gevangen.

 

Als je het dus van jagen moet hebben, is het eerder honger lijden. Het lijkt romantisch maar is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een 3-weekse trektocht in Canada (september 2002) had ik een katapult en mijn gids en een teamlid beiden een hengel. Naast wild-life observatie was ook het doel om wat eetbaars uit de natuur te halen.

Wilgenroosjes zijn lekker, maar niet altijd. En in die 3 weken heb ik 2 grouse's uit de bomen geschoten en de anderen hadden 8 regenboogforelletjes gevangen.

 

Als je het dus van jagen moet hebben, is het eerder honger lijden. Het lijkt romantisch maar is het niet.

die dieren zijn veel beter in verstoppen en vluchten dan wij in ze opjagen

zeker als je geen ervaren jager bent en jagen verbruikt ook veel energie

soms meer dan het oplevert

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jagen op z'n Zweeds.. je gaat met 50 man 't bos in, gaat daar zo'n 100-200 meter uit elkaar staan en wacht tot er een dier door de lijn heen probeert te komen, boem, da's 1... niet gaan lopen dus, gewoon wachten en schieten. Mafketels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...