MyronPrps Geplaatst: 1 juli 2014 Delen Geplaatst: 1 juli 2014 Ik vermoed dat je bedoeld eenden schieten . Aan een eend heb je een goed maal maar opdenduur wordt het eentonig en krijg je vitamine te kort Dus je zal er nog wa bij moeten eten . Geert ik bedoelde inderdaad eenden, dankjewel maar inderdaad na een tijdje word dit eentonig, en ik weet niet precies hoe ik een eend zou moeten slachten (ik hoop dit ooit op een SC te kunnen leren) maar zomaar zelfvoorzienend worden heb ik simpelweg de vaardigheden niet voor. ik heb een flinke voorraad maar na een tijdje is dat ook op en heb niet genoeg tuin voor genoeg groentes(heb wel genoeg zaden) dus hiervoor zou een PH uitermate geschikt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 1 juli 2014 Delen Geplaatst: 1 juli 2014 Slachten op een SC zal niet snel gebeuren, Is al eens eerder over gepraat en kwam toen uit dat ze of in een apart groepje moesten afspreken of buiten het forum om moesten zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 juli 2014 Delen Geplaatst: 3 juli 2014 Ik zag vandaag de topictitel en nam mezelf voor vanavond even lekker los te gaan. Sorry Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 3 juli 2014 Delen Geplaatst: 3 juli 2014 ik bedoelde inderdaad eenden, dankjewel maar inderdaad na een tijdje word dit eentonig, en ik weet niet precies hoe ik een eend zou moeten slachten (ik hoop dit ooit op een SC te kunnen leren) maar zomaar zelfvoorzienend worden heb ik simpelweg de vaardigheden niet voor. ik heb een flinke voorraad maar na een tijdje is dat ook op en heb niet genoeg tuin voor genoeg groentes(heb wel genoeg zaden) dus hiervoor zou een PH uitermate geschikt zijn. mischien kan dit je helpen http://www.lowtechmagazine.be/2013/11/vlees-eten-eerst-dier-doden.html mvg bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Tijdens een 3-weekse trektocht in Canada (september 2002) had ik een katapult en mijn gids en een teamlid beiden een hengel. Naast wild-life observatie was ook het doel om wat eetbaars uit de natuur te halen. Wilgenroosjes zijn lekker, maar niet altijd. En in die 3 weken heb ik 2 grouse's uit de bomen geschoten en de anderen hadden 8 regenboogforelletjes gevangen. Als je het dus van jagen moet hebben, is het eerder honger lijden. Het lijkt romantisch maar is het niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Tijdens een 3-weekse trektocht in Canada (september 2002) had ik een katapult en mijn gids en een teamlid beiden een hengel. Naast wild-life observatie was ook het doel om wat eetbaars uit de natuur te halen. Wilgenroosjes zijn lekker, maar niet altijd. En in die 3 weken heb ik 2 grouse's uit de bomen geschoten en de anderen hadden 8 regenboogforelletjes gevangen. Als je het dus van jagen moet hebben, is het eerder honger lijden. Het lijkt romantisch maar is het niet. die dieren zijn veel beter in verstoppen en vluchten dan wij in ze opjagen zeker als je geen ervaren jager bent en jagen verbruikt ook veel energie soms meer dan het oplevert mvg Bjorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Jagen op z'n Zweeds.. je gaat met 50 man 't bos in, gaat daar zo'n 100-200 meter uit elkaar staan en wacht tot er een dier door de lijn heen probeert te komen, boem, da's 1... niet gaan lopen dus, gewoon wachten en schieten. Mafketels... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.