Wafels Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 mbt de (langdurige ) opslag van zaden en granen ed kwam ik dit tegen het is uit een boek Crises preparedness handbook van Jack Spigarelli en daarin stond een stukje over granen en zaen bewaren door ze te bedekken met een dun laagje '' diatomaceous earth bij ons bekend als kiezelgoer en ik ben daar eens op gaan zoeken en kiezelgoer wordt inderdaad gebruikt om zowel mieren buitenshuis te houden (milieu vriendelijk ) en wordt ook tegen andere insecten gebruikt . http://www.diatomeeenaarde.nl/ Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of gebruikt deze manier ?? want hij lijkt me erg milieu vriendelijk en onschadelijk voor ons en brengt geen schade aan de zaden of graan ed . dit hieronder is dat stukje uit dat boekje Dusts Grains and seeds may be preserved by coating them with a small amount of fine dust. The dust suffocates and scratches the insect bodies, causing them to dehydrate and the insect to die. Although a variety of dusts can be used, diatomaceous earth is the most common. It is a very fine dust made from the ground-up silicate shells of a pre-historic, microscopic algae called a diatom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Hier staat ook een en ander over de werking bij mens dier en als voedingssupplement, en als bestrijding tegen beestjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 @Wafels een hoop amerikaanse "preppers" zweren bij diatomaceous earth. Ze gebruiken dit al vele jaren als ongedierte bestrijding in granen. In kleine hoeveelheden al effectief en vooralsnog niet schadelijk voor de menselijke gezondheid.....volgens de amerikanen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Oh, het is silicium...http://www.scienceforlife.eu/tekst%20silicium.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2014 @prepass het stukje kwam ook uit een Amerikaans boekje en ik kende deze toepassing niet , ik weet dat kiezelgoer een hoog absorptie vermogen heeft en dat het scherp is (voor kleine beestjes ) dus ik snap het plaatje , ik weet dat er ook chemische middelen zijn maar die kunnen de kwaliteit van granen en zaden behoorlijk beinvloeden en is verre van gezond voor ons @Stuudje dit materiaal heeft inderdaad ook andere toepassingen dat klopt . gr Will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.