Ga naar inhoud
GENEGEERD

GEZOCHT: Al Mar airweight sportsman

Aanbevolen berichten

• 10 jaren later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
Op 24-5-2014 om 21:03, Gast Peerke zei:

Jammer dat @peerke hier niet meer is.

Maar ik wil toch een advies geven, als de punt van een goed mes is slijp het dan rond als een kinder mes dan hoef je niet te veel van je waardevol mes al slijpen dat het een iel mesje gaat worden je kan nog vele jaren dan met goede mes doen, als de punt echt onmisbaar is koop er dan nog een mes bij met jouw ideale punt.

Je hoeft de punt niet zo rond te maken als deze mes, maar met een scherpe ronde punt kan je ook handige dingen mee doen wat je niet met een puntige mes kan doen, bvb een simpele lepeltje van hout maken, of een eierhouder van hout, als je handig bent ga je er steeds meer dingen mee doen, en zo is het daar door weer een andere onmisbare mes.

Of je geeft het aan je kinderen of bewaar het voor je kleinkinderen die het nooit meer willen missen.

Ik heb een keer een Victorinox zakmesje gekregen waar het puntje ook van afgebroken was en heb het zo handig geslepen dat het toch een handig zakmesje voor mijn vrouw is geworden.

***Ik zal vandaag even het mesje aan mijn vrouw vragen om de foto ervan hier te plaatsen***.

Dus veel slijpen dat er weinig over blijft, is heel heel jammer en niet nodig.

Geplaatst:

Interessant weetje voor andere mensen.

Zowel Al Mar als victorinox ( gelijk aan de meeste gerenomeerde messen merken) bieden een vervangend lemmet aan.

De prijs valt echt mee , en als je gelukt hebt doen ze het gratis ook nog.   Het enige nadeel als messen liefhebber, soms ontvang je een geheel nieuw mes.  Dat heb ik met een leatherman tool meegemaakt. ( Kershaw bv gaf ook altijd een nieuw mes ipv reparatie ) Anderen zijn blij met een geheel nieuw mes, ik zelf was teleurgesteld. Ik ging ook van cpm-154 naar s30v. Het was dus ook een recentere uitvoering van de charge tt dan welke ik had.

Met een buck mes (ats-34) welke ik ingestuurd had vanwege de schalen. Dat mes kreeg ik geheel gerenoveerd in absolute nieuw staat weer terug. Het lemmet ook gepolijst en geslepen, ik kan er nog blij om worden als ik er aan terug denk. Echt een super service.

Essentie van het verhaal, van elk redelijk merk vouwmes is een vervangend lemmet te verkrijgen.

Voor de freaks onder ons, het kan dus ook een goedkope manier zijn om je mes te upgraden. Als er modellen van bestaan in een hogere staal soort. Zelfs victorinox biedt damast lemmets aan tegenwoordig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...