Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie heeft positieve ervaringen met KL BiviBag(Gore Tex,EnkelBoogs)


Gast

Aanbevolen berichten

Volgens mij zou een L gewoon goed moeten zijn. Een XL bivakzak is erg groot.

De L heeft de onderstaande specificaties:

 

KL bivakzak enkelboogs woodland camouflage

 

beschrijving/specificaties:

 

Fabrikant: Carinthia

materiaal: Goretex

grote opening voor makkelijke instap en snelle escape (sluit met rits)

met los compressiezakje

incl: boogstokje

kleur: woodland

 

 

afmetingen:Carinthia

 

voeteneind: 75cm

Borst 90

lengte: 220cm

gepakt: 15x33cm

gewicht: 1.45 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Met een lengte van 1.90 pas je daar dus in.

 

Het blijkt dus dat de FECSA maat L ruimer is dan de Carinthia Maat L:cool:

 

Fecsa;

 

voeteneind 75 Cm

Borst 96 Cm

Lengte 2.40 Mtr

Gepakt 16x35

Gewicht ruim 1,5 Kgm

 

 

 

Een paar centimeter kunnen veel uitmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het blijkt dus dat de FECSA maat L ruimer is dan de Carinthia Maat L:cool:

 

Fecsa;

 

voeteneind 75 Cm

Borst 96 Cm

Lengte 2.40 Mtr

Gepakt 16x35

Gewicht ruim 1,5 Kgm

 

 

 

Een paar centimeter kunnen veel uitmaken

 

Voor zover ik nu het begrepen heb, hebben de huidige Bivy's kwa verder ontwikkelde Laminaat(Gore Tex enz) een veel betere kwaliteit dan de vorige serie.Dus ook de oudere generatie van Carinthia,Feughter enne weet niet of er nog andere zijn.Ik kwam deze vanmiddag nog tegen(Zie onderstaande foto's).Toen wist ik dat ook Feughter ze leverde:)(Bekend van de M90 slaapzak)!Volgens mij is alles vanaf pl/min 2007 al voorzien van een beterekwaliteit Stof(Laminaat ).Ook nu zal er alweer een betere vorm van bestaan.Maar dit zal waarschijnlijk nog niet(Althans ex Defensie) te koop zijn.Binnenkort als er andere Camo verstrekt wordt:o MISSCHIEN.

-_85-bivy-bag.jpg.4e16d03df004149fe04f56f30cfc5452.jpg-_85-bivy-bag-4.jpg.6c0156829d573084f84c1b162075d0c0.jpg-_85-bivy-bag-3.jpg.e333f7edd6b443eec3416a60b623fab6.jpg

 

Als jullie goed kijken naar de type plaatjes van de FECSA en de Feughter dan zie ????? ( Op stukjes tekst na) nauwelijks verschil.En dan zitten er toch 4 Jaar tussen.En Tig Kilometers Spanje/Duitsland.Wie die typeplaatjes leverd weet ik niet ,maar ze lijken van de zelfde Fabriek te komen.Volgens mij word het mat(e)riaal geleverd door Defensie en wordt het daar in elkaar gestikt.

Lijkt mij het meest logische?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Fecsa Bivy Woodland vandaag binnen(gekregen):o(Want ik mag hem houden:cool:) .Helaas heb ik de Carinthia Bivy niet thuis liggen! Om te vergelijken.

Maar zo op het eerste gezicht zit er geen of weinig verschil in beide.Hij voelt volgens mij wel anders aan.

Het ding is helemaal nieuw en maat L.

Ik vermeld dit omdat ik hem waarschijnlijk wegdoe.Ik heb er graag een dubbelboogs bij met front opening.Zal hem derhalve te ruil gaan aanbieden tegen een goede gebruikte Dubbelboogs(Carinthia/Fecsa/).

Dus een Fonkelnieuwe ruilen tegen een goede Gebruikte.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Ik heb de Fecsa Bivy Woodland vandaag binnen(gekregen):o(Want ik mag hem houden:cool:) .Helaas heb ik de Carinthia Bivy niet thuis liggen! Om te vergelijken.

Maar zo op het eerste gezicht zit er geen of weinig verschil in beide.Hij voelt volgens mij wel anders aan.

Het ding is helemaal nieuw en maat L.

Ik vermeld dit omdat ik hem waarschijnlijk wegdoe.Ik heb er graag een dubbelboogs bij met front opening.Zal hem derhalve te ruil gaan aanbieden tegen een goede gebruikte Dubbelboogs(Carinthia/Fecsa/).

Dus een Fonkelnieuwe ruilen tegen een goede Gebruikte.:confused:

 

Er is één belangrijk verschil tussen de Carinthia en Fecsa, de rits.

 

Carinthia gebruikt hoogwaardige YKK ritsen die soepel lopen en vrijwel nooit kapot gaan

 

In de fecsa zit een el cheapo rits die bij enigzins lomp gebruik vrij snel stuk is, daar staan ze om bekend.

 

Beetje hetzelfde als het verschil tussen Lowe Alpine rugzakken en ARWY, op het oog dezelfde specs maar er is wel degelijk kwaliteitsverschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is één belangrijk verschil tussen de Carinthia en Fecsa, de rits.

 

Carinthia gebruikt hoogwaardige YKK ritsen die soepel lopen en vrijwel nooit kapot gaan

 

In de fecsa zit een el cheapo rits die bij enigzins lomp gebruik vrij snel stuk is, daar staan ze om bekend.

 

Beetje hetzelfde als het verschil tussen Lowe Alpine rugzakken en ARWY, op het oog dezelfde specs maar er is wel degelijk kwaliteitsverschil.

 

Helaas zijn de Carinthia ook geleverd zonder YKK ritsen.Waarom weet ik niet.En of het een grote partij is geweest weet ik ook niet.

Dit heb ik namelijk al een keer vermeld in een Dumpzaak waar ik vaak kom.Daar zag ik destijds 7 Stuks Bivy zakken liggen waarvan er twee voorzien waren van een ander type rits.

En van alle zeven waren er misschien nog drie voorzien van een goede deugdelijke Rits.Ik heb ze ook laten liggen.Ze waren te goed gebruikt.De Ritsen in de Fecsa vind ik inderdaad een nadeel.

Defensie bezuinigt keer op keer en ze laten dan de Fabrikant met alternatieven komen.Het zijn dus geen slechte Ritsen maar wel slechter dan de Ykk in mijn ogen.

Nou weet ik toevallig ook dat deze zeven stuks van de Domeinen zijn gekomen incl 20 M90 Slaapzakken.

Je moet het ook een beetje treffen met de Inkoop!Je ziet het pas als je het uitpakt en bekijkt.

 

Voor wat betreft de Arwy ....Top rugzak en nog steeds is de mijne niet kapot.En trouwens ook nog eens beter waterdicht dan het oudere Lowe Alpine model dat ik ook heb.

En de Arwy is al heel wat keren zwaar belast,gesmeten en naar beneden gevallen enz.Wel hierdoor een lichte beschadiging aan 1 Daypack en de bodem is wat ruwer geworden.

En ze verkleuren sneller dan de Lowe Alpine Saracen modellen.

 

Maar ja ,alles heeft voor en nadelen en het is fijn dat die vermeld worden.

 

Als je goed oplet wat je koopt.Hier bedoel ik mee ,zo min mogelijk beschadigt en nog van zeer goede kwaliteit dan moet je als burger(Prepper) wel heel erg gek doen om deze spullen kapot te krijgen.

Te beschadigde spullen kun je beter laten liggen en wachten op een nieuw aanbod.Haastige spoed is zelden goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...