kwakster Geplaatst: 11 april 2014 Delen Geplaatst: 11 april 2014 Een Chris Reeve Sebenza 25 van een forumlid. Volgens mijn Tormek hoekmeter mat de fabrieksnede 50 graden inclusief (!) op het rechte stuk oplopend naar 55 graden (!!) inclusief vanaf het buikje richting de punt. (Snijdt natuurlijk niet goed en is ook niet bij te houden met een Sharpmaker) Voor het slijpen: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2014 Na het slijpen. Uit de vrije hand gereprofileerd op de Tormek tot 30 graden inclusief, daarna geëgaliseerd op een Paper Wheel met 220 grit SiC, vervolgens verfijnd op een tweede Paper Wheel met 15 micron diamantpasta, en als laatste afgebraamd op een derde Paper Wheel met 0,25 micron diamantpasta. De nieuwe snede doorstaat probleemloos het met kracht snijden in mijn testblok, en kan daarna moeiteloos treetoppen en enkelvoudig toiletpapier slicen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 12 april 2014 Delen Geplaatst: 12 april 2014 Mooi Kwakster! Zo'n Tormek is echt een super slijpmachine. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat Zelf doe ik het met het slijpsysteem van Gatco of Japanse watersteen. Ik ben wel verbaasd dat zo'n duur mes zo slecht fabrieks-af geslepen is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.