Ga naar inhoud
GENEGEERD

Benchmade 530 zakmes


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Mijn oude Al-Mar Airweight sportsman begint wel erg afgeslepen te worden, na 12 jaar. Na zoeken op heb web kwam ik uit op de Benchmade 530. 154CM staal, vergelijkbaar met ATS34 (lekker staal!)

 

http://www.benchmade.com/products/530

 

Zelf heb ik al een Benchmade monochrome.

Net iets te klein, te weinig grip door metalen heft (koud in winter), net iets te rond gecurved, liner-lock (ik haat ze). Maar wel een prima kwaliteit en goed staal (N690).

 

Heeft er iemand ervaring met de Benchmade 530 ? Is dit een aanrader ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik krijg dit model wel eens te slijpen, maar het is meer een tactische prikker dan een goed snijdend mes voor dagelijks gebruik.

Pluspunten in mijn ogen zijn de platte constructie, de betrouwbare lock, en het goed geharde staal.

Minpunten (voor snijden & slijpen) zijn zowel de dolkvorm als de fabriekssnede met te grote slijphoek.

Zelf reprofileren & slijpen kan natuurlijk altijd, maar vanwege die dolkvorm heb je maar heel weinig speelruimte voordat het lelijk wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GuywithAplan

 

Buck is goed. Ik heb er genoeg gehad. S30V is goed staal. Alleen die jij linkt, is zwaar. En het ging mij om lichtgewicht.

@pitbull

 

Ik ben niet zo'n liefhebber van Spyderco, en ook niet van 8Cr13MoV staal. Ook die Tenacious is mij al te zwaar met 115 gram.

 

Mijn oude trouwe Al Mar weegt er maar 65.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...