Gast Peerke Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 Mijn oude Al-Mar Airweight sportsman begint wel erg afgeslepen te worden, na 12 jaar. Na zoeken op heb web kwam ik uit op de Benchmade 530. 154CM staal, vergelijkbaar met ATS34 (lekker staal!) http://www.benchmade.com/products/530 Zelf heb ik al een Benchmade monochrome. Net iets te klein, te weinig grip door metalen heft (koud in winter), net iets te rond gecurved, liner-lock (ik haat ze). Maar wel een prima kwaliteit en goed staal (N690). Heeft er iemand ervaring met de Benchmade 530 ? Is dit een aanrader ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 wat wil je er mee kunnen? ik vind het te tacticool voor dagelijks gebruik als ik eerlijk ben (ieder zn ding) er word gewoon minder raar gekeken als je een SAK/multitool/opinel hebt en dat heeft in veel alledaagse situatie wel grote voordelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 Ik krijg dit model wel eens te slijpen, maar het is meer een tactische prikker dan een goed snijdend mes voor dagelijks gebruik. Pluspunten in mijn ogen zijn de platte constructie, de betrouwbare lock, en het goed geharde staal. Minpunten (voor snijden & slijpen) zijn zowel de dolkvorm als de fabriekssnede met te grote slijphoek. Zelf reprofileren & slijpen kan natuurlijk altijd, maar vanwege die dolkvorm heb je maar heel weinig speelruimte voordat het lelijk wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 @kwakster: bedankt voor je opmerkingen. Het gaat hem dus niet worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 23 maart 2014 Delen Geplaatst: 23 maart 2014 @Peerke Is dit niet wat voor je? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-model-277-alpha-hunter.htm Heb hem zelf ook al wat jaartjes hij bevalt me erg goed handsvat is niet te rond.S30V staal. Makkelijk in onderhoud komt in een mooie leren schede. erg lekker mesje GWAP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pitbull Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 De Spyderco Tenacious is ook een aanrader. Dit mes heeft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 @GuywithAplan Buck is goed. Ik heb er genoeg gehad. S30V is goed staal. Alleen die jij linkt, is zwaar. En het ging mij om lichtgewicht. @pitbull Ik ben niet zo'n liefhebber van Spyderco, en ook niet van 8Cr13MoV staal. Ook die Tenacious is mij al te zwaar met 115 gram. Mijn oude trouwe Al Mar weegt er maar 65. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Aangezien je Benchmade al vernoemd hebt is de Griptilian mss iets dat beter in de buurt komt? Je hebt de gewone en de mini, in verschillende kleuren,soorten staal, vorm van blad, plain edge of serrated,... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.