Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brandbestrijding


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Even een kort vraagje. Als je rookmelders hebt die inmiddels afgegaan zijn door rook (geen hitte of vuur), is het dan zaak om ze allemaal te vervangen?

Dank.

 

Zou ik niet doen tenzij ze na de rookmelding zwart zijn geworden van roet.

 

Hier gaan ze nog wel eens af als er iets te grettig brood geroosterd wordt of gebakken wordt.

Daarna doen ze het gewoon weer. Als het goed is gaan ze ook weer uit (als de rook weg is). Is misschienw el handig om je te verdiepen in hoe ze werken. Sommige bevatten zelfs radio actief materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik was in slaap gevallen met wat eitjes op het vuur die ik aan het koken was. Dus eitjes verkoold en behoorlijk wat rook in huis. Ik was zelf prima ok dus er waren geen giftige stoffen in huis. Tegen de tijd dat ik deuren en ramen tegenelkaar had opengezet en de pan onder water gezet had trapte de brandweer bijna m'n deur in. Duurbel niet gehoord, want m'n 120 db alarm ging nog steeds af. Brandweer heeft prima werk geleverd, heeft metingen gedaan en na tien minuten mocht ik m'n huis weer in. Iets minder te spreken over de houding van de politie die ook aanwezig was maar dat terzijde. De melders zien er gewoon uit. Beetje aangeslagen, maar dat waren ze al van de periode dat ik nog sigaretten rookte. Aan de andere kant zijn de betreffende melders (het zijn er drie waar ik me zorgen over maak) al wel meer dan 6 jaar oud dus... Ik heb ze uit moeten zetten door de batterij eruit te halen want 't duurde even voordat de rook weer weg geventileerd was. Ik denk na het nog eens bekijken van wat sites dat ik toch maar even een paar nieuwe haal. Gaat tenslotte over m'n leven hier.

Daarbij werd ik door de brandweer geadviseerd een extra CO melder op te hangen op 1,5 meter hoogte dus dat ga ik doen. Rest nog een CO2 melder die ik nog niet heb. Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar betrouwbaar ding die ik dan in m'n slaapkamer kan hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...