Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gerookte ham


stijn

Aanbevolen berichten

Ik speel met het idee om een gerookte ham te kopen omdat dit mits goed bewaard een tijdje houdbaar is.

Ik heb een droge koele donkere ruimte om te bewaren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ikzelf zou gaan voor Ganda ham, omdat ik deze lekker vind.

Maar hoe gaat dat dan in zijn werk om er sneetjes vanaf te snijden zonder dat de ham slecht wordt?

Ik heb al gehoord dat je het bovenste stuk van de ham er als een dekseltje terug moet opplaatsen.

 

Misschien kan @Geert me helpen omdat ik in een ander topic over zouten en pekelen gelezen had dat je ook hammen had. ;)

 

Greets Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@stijn . Als je geregeld van uw ham snijd zal hij zeker niet slecht worden . Het geen wat wel mogelijk is , is dat hij te snel uit droogt . Een remedie om dit te verhelpen is op uw ham smout (reuzel) te smeren . Let wel hang uw ham droog en koel en een beetje tocht kan zeker geen kwaad . Als je een ganda ham koopt zit die vermoedelijk vacuüm verpakt . Haal die er dan uit en steek die in een katoenen zak . ( gemaakt van een oud kussen overtrek ) . Die zak gaat ook de vliegen er van weg houden .

 

Geert

Ps letop met t of m na Geert dan kom je bij iemand ander terecht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...