Niless Geplaatst: 16 oktober 2014 Delen Geplaatst: 16 oktober 2014 @rescue ik las dit : '' Abcessen zijn vrijwel altijd het gevolg van een bacteriële infectie '' en wil daar toch een kanttekening bij zetten er bestaat ook zoiets als een steriele ontsteking waarbij er geen sprake is van een bacterie of virus . Over de behandeling van abcessen , tegenwoordig werkt men (zeker bij slecht helende wonden met gaasverband in ''speciale'' honing maar ook gewone honing werkt goed bij abcessen .en er is een draadje van dhr @vheeswijk over een mengsel van betadine en suiker voor wonden (kan het even niet vinden ) wat goed werkt gr wil Steriele ontstekingen bestaan (ontsteking is niks anders dan weefselschade) maar wanneer pus in het spel is, zijn er bacteriën. Ik heb nog nooit patiënten gezien of erover gehoord die een steriele ontsteking met pus hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 16 oktober 2014 Delen Geplaatst: 16 oktober 2014 @Niless ik heb toen ik kind was metaal splinters met kruitslijm in mijn gezicht en handen gehad , welke pas jaren nadien gingen ontsteken (als niet lichaamseigen ) en met name in mijn gezicht kwam daarbij toch pusvorming bij , toen het metaal er letterlijk uit kwam . in het ziekenhuis sprak men toch van steriele ontstekingen gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niless Geplaatst: 16 oktober 2014 Delen Geplaatst: 16 oktober 2014 Dat kan zeker! Onderdeel van ontstekingen is oedeemvorming, waarbij wondvocht wordt aangemaakt. Dit mengt zich veelal ook met talgproductie, zeker in het gezicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.