Gast Geplaatst: 23 januari 2015 Delen Geplaatst: 23 januari 2015 Ondergrondse gangen ontdekt in Hoorn In het oude centrum van Hoorn zijn ondergrondse gangen ontdekt die van voor 1563 dateren. Ze kwamen tevoorschijn na hevige regenval vorige week. http://www.nd.nl/artikelen/2015/januari/23/ondergrondse-gangen-ontdekt-in-hoorn Gangen of een oud riool ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 23 januari 2015 Delen Geplaatst: 23 januari 2015 Gangen of een oud riool ?? Leuk dat je het vraagt -geanonimiseerd-. Ik las het, en zei het vanmiddag tegen mijn ouders (beide geboren Horinezen, zo noemen ze dat). Mijn pa zei dat er vroeger, toen hij klein was, een oude man dat al zei en iedereen verklaarde hem voor gek. Vervolgens, vroeger lag Hoorn aan de Zuiderzee (huidig Ijsselmeer) en de sloten/open riolen stonden ermee in verbinding. De getijden werden gebruikt om deze sloten/ riolen langs kades leeg te spoelen. Later, toen er riolering werd aangebracht, werden deze of gedempt (vandaar de Gedempte turfkade) of overwelft, waarop later gebouwd werd. Ze waren lang vergeten, maar nu weer gevonden. Ofwel als antwoord op je vraag: oude riolen. Voor wie geinteresseerd is in de oude riolen van Hoorn de volgende link (met dank aan mijn pa voor de link ) http://www.kwaad.net/Hoorn-Riolen.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 In arnhem hebben ze ook de oude gewelfen en "gangen"weer bereikbaar gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bot mes Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 Onder de grond leven lijkt me niet erg gezond, hoe kom je aan je vitamine D3? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast morningglory Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 http://www.vitaminesperpost.nl/Vitamine-D3-1000ie.html?gclid=CjwKEAiAxZKmBRD_5cCvs8SbxXsSJADZBCmdqhny15ZFZJm--SojcnX9A_43_vXnzZSJvZh624FLOxoCeSrw_wcB :-):-) Vochtige omstandigheden in de meeste ondergrondse werken lijkt me een groter probleem dan een vitamine tekort. En je zal zo en zo af en toe naar buiten moeten voor logistieke doeleinden. Onder de grond leven lijkt me niet erg gezond, hoe kom je aan je vitamine D3? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Happy Geplaatst: 23 maart 2015 Delen Geplaatst: 23 maart 2015 Geheime nazischuilplaatsen" in ruïnes Argentijnse jungle gevonden Een team van Argentijnse archeologen denkt geheime nazischuilplaatsen gevonden te hebben in een aantal aantal ruïnes, verstopt in de jungle aan de grens met Paraguay. <....>"We kunnen niemand bedenken die in die tijd zulke bouwwerken heeft neergezet op zo'n moeilijk bereikbare plek. <...>Volgens de onderzoekers zou een van de gebouwen gebruikt kunnen worden als uitkijkpost. De gebouwen hebben een panoramisch uitzicht en hebben muren van wel drie meter dik. ww.clarin.com-video Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.