Madeliefje Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 5 uren geleden, JJ&A zei: Ik heb voor het geval van een shtf een aardig voorraadje hart medicatie opgebouwd ga niet vertellen hoe ik dat heb gedaan wil een ander niet op een risico volle ideeën zetten. Voor mijn vrouw hadden we ook een mooi voorraadje schildklier medicatie maar om dat de waarde verhoogt moest worden hebben we dat weg gedaan, had het zelf wel kunnen aanpassen met ons sierraden weegschaaltje, maar heb dat niet gedaan, mijn vrouw gaat heel heel ver in vertrouwen naar mij toe maar weet dat ze dat een stapje te ver vind gaan. Wel heb ik een aardig voorraadje borium aangelegd op de wijze zoals onze deskundige dat toen aangaf en het werkt best bijzonder goed. Het staat altijd klaar voor gebruik. Ook heeft de heer @..... ons vele andere tips gegeven, waar we allemaal gebruik van konden maken, ontzettend jammer dat hij er nu behoorlijk beroerd voor staan we hebben nog e-mail contact. Dus als het mogelijk is prep medicatie met het gebruik van een goed denkvermogen, en blijf de vinger aan de pols houden. En laat raadgevingen goed tot je door dringen, en doe dan wat het beste voor jou en je eventuele gezin/geliefden is. Als je T3 te kort komt dan is dat meestal niet de schuld van de schildklier. De schildklier is maar een onderdeeltje van het productieproces. Helaas verzwijgen de witte jassen dit. Tja hún vriend de apotheker moet ook zijn centjes verdienen 😉 Productieverhouding: Ongeveer 90-93% van wat de schildklier maakt is T4. Omzetting: T4 wordt door het lichaam omgezet in het veel actievere T3. Actieve hormonen: Alleen vrij T4 (fT4) en vrij T3 (fT3) zijn biologisch actief en kunnen door het lichaam worden gebruikt. Regulatie: De productie van T4 en T3 wordt gereguleerd via een feedbacklus tussen de hypothalamus, hypofyse en schildklier (HHT-as). Dus, hoewel de schildklier de T4-basis legt, is de omzetting naar T3 een cruciaal proces voor de lichaamseigen hormoonbalans. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.