hamster Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 hallo preppers Gezien het feit dat ik niks te doen heb en het voorlopig met 1 arm moet doen, heb ik zitten nadenken van wat als je maar 1 arm hebt, en je wilt snel brikketten maken. Als STHF gebeurd wil je, je toch nuttig willen maken niet? Dat gaat dan opeens een stuk lastiger,bij de meeste oplossingen heb je toch echt 2 armen en handen nodig. Vandaar dat ik ben gaan googlen en daar vond ik deze, en vond dat wel een erg mooie oplossing. Met een beetje gezond verstand en fantasie ben ik gaan tekenen het resultaat staat in de download, eigenlijk zouden er meer van deze oplossingen moeten zijn. Het is een docx bestand dus je kan het ook online bekijken ipv op te slaan,maar opslaan mag ook hoor autokrik briketpers of 1 arm briketpers herziende versie nu met potkrik tot 2 ton download hier @vdwalle en @Dakhaas Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Mooi gedaan @hamster. Zouden er ook nog simpelere oplossingen bestaan, die gemaakt kunnen worden door mensen zonder knutsel-ervaring/kennis/gereedschap? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm. ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm. ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton. Hier ben ik het mee eens... En dan ook de potkrik eronder zetten.. Een klos hout aan het "plafond" die precies in je bakje past en dan de potkrik onder het bakje.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 @hamster Het ontwerp lijkt me niet echt handig als je maar 1arm hebt.. Ik heb ff een filmpje opgezocht..http://m.youtube.com/watch?v=iVrKEgKckbU&feature=plpp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm. ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton. Ben je niet bang dat het briketten gaat open barsten met een pot kriek van 3 of 4 ton Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Mooi gedaan @hamster. Zouden er ook nog simpelere oplossingen bestaan, die gemaakt kunnen worden door mensen zonder knutsel-ervaring/kennis/gereedschap? Met een beetje warme lijm en een koude spijker . Moet het ook lukken al is het dan nog minder stevig . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Met een beetje warme lijm en een koude spijker . Moet het ook lukken al is het dan nog minder stevig . Geert Wow, dat is best wel cryptisch Geert. Lijm okee, maar waarom warm (beenderlijm)? Waarom spijker (om het uit de vorm te krijgen)? Waarom koud (omdat je anders je fikken brandt)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Wow, dat is best wel cryptisch Geert. Lijm okee, maar waarom warm (beenderlijm)? Waarom spijker (om het uit de vorm te krijgen)? Waarom koud (omdat je anders je fikken brandt)? @Heksenboot dat is een Vlaams gezegde . Onder de timmerlieden . Met warme lijm en koude nagel lukt alles . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2013 niet aan gedacht maar die zullen er vast wel zijn Mooi gedaan @hamster. Zouden er ook nog simpelere oplossingen bestaan, die gemaakt kunnen worden door mensen zonder knutsel-ervaring/kennis/gereedschap? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 Neen geen beenderlijm gebruiken die is niet water vast . Ik wil eigenlijk zeggen dat het met wat hout lijm en een paar spijkerstof ook lukt . Maar u moet dan nog meer op letten met de druk van de kriek , Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2013 dat is helemaal waar zou zie je maar weer dat ook moi niet de wijsheid in pacht heb Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm. ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2013 je moet natuurlijk niet de volledige kracht gebruiken dat leek mij logisch. Ben je niet bang dat het briketten gaat open barsten met een pot kriek van 3 of 4 ton Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2013 bijna alles @Geert @Heksenboot dat is een Vlaams gezegde . Onder de timmerlieden . Met warme lijm en koude nagel lukt alles . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 bijna alles @Geert Inderdaad bijna alles . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 april 2013 Delen Geplaatst: 23 april 2013 @Heksenboot dat is een Vlaams gezegde . Onder de timmerlieden . Met warme lijm en koude nagel lukt alles . Geert Fantastisch! Mooie taal hebben jullie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2013 @Dakhaas @vdwalle ontwerp is aangepast thanks voor de info Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 24 april 2013 Delen Geplaatst: 24 april 2013 @Dakhaas @vdwalle ontwerp is aangepast thanks voor de info Fantastisch dat je er de moeite voor neemt! Echter heb ik nog 1 laatste puntje... In de huidige situatie moet je steeds de krik en dat blok hout waar de krik op staat verwijderen om je "mal" weer te kunnen vullen met papierslurrie.. Stel je zet de krik onder daar bovenop een plaatje hout voor een mooie ondergrond voor je "mal" en aan het "plafond maak je het balkje vast waar je krik op hebt staan in de huidige tekening dan hoef je alleen je "mal" er tussen weg te pakken om weer te vullen en kun je de "mal" zonodig zelfs als een soort schep gebruiken om je slurrie uit die grote ton te scheppen. Mvg Dakhaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2013 Inderdaad de kop van de potkrik open maken en daar een draad in tappen,(als al er geen zit) en dan bevestigen aan de bovenzijde dmv een bout is misschien beter, dat van steel/handvat aan de mal is ook een verdomd goed idee. Ik ga ermee bezig, dat ik de moeite ervoor neem is simpel .....ben thuis, momenteel werkloos , 1 arm in het gips (nog 3 weken jeejjj) maar dat zijn persoonlijke redenen. Doordat ik dus noodgedwongen maar 1 arm kan gebruiken, ben ik erover gaan nadenken dat bij elke DIY of andere oplossing altijd 2 handen nodig zijn, zodoende probeer ik oplossingen te zoeken. Het prettige is dat als ik me "doodstaar" of ergens niet aan denk, er altijd preppers zijn die betere ideeen aangeven, zoals @vdwalle en @Dakhaas. denk er eens over na ken jij geen mensen die een lichaamsdeel missen? of geen zware arbeid mogen doen? ik wel. Mvg Hamster ps alle info hoe klein of onbenullig ook is ALTIJD welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.