Gast gebruikersnaam Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Weet iemand of het goed/slecht/neutraal is om alumium te gebruiken als pannen?... Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barrière. Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker. Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Het lijkt wel op een ouderwetse Groningse poffertpan.... Dan heb ik hier nog een lekker recept: http://www.ollebieschuur.nl/Poffertpan.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daenerys Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barrière. Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker. Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast dus jij wilt geen stukje cake op de bijeenkomst? nee zonder gekheid ik denk dat dagelijks gebruik misschien niet zo gezond zal zijn. Maar aan de andere lees je ook weer dat het onzin is en totaal niet schadelijk. vooralsnog ga ik er gewoon lekker af en toe brood en cake in bakken haha... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Ik gebruik aantal keren per week mijn leger alu pan op mijn werk om bamie te koken, we zullen zien of ik snel alzheimer krijg, vergeetachtig ben ik toch al (werd gezegd). Maar ik rook niet Oud wonderpan filmpje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Ik gebruik aantal keren per week mijn leger alu pan op mijn werk om bamie te koken, we zullen zien of ik snel alzheimer krijg, vergeetachtig ben ik toch al (werd gezegd). Maar ik rook niet Oud wonderpan filmpje Ha, mooi filmpje. Leerzaam en nostalgisch. En gewoon minder alu pannen gebruiken, af en toe kan geen kwaad, maar op je werk kan je ook een andere pan gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.