karl25 Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Hallo allemaal, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met tandheelkundige materialen die tandartsen gebruiken, zoals vullingen, kronen, bruggen of implantaten. Zelf heb ik onlangs een nieuwe vulling van composietmateriaal gekregen, maar ik merkte dat ik daarna gevoelig werd voor koude dranken. Mijn tandarts zegt dat het normaal is en dat het na een paar weken beter zou moeten gaan, maar ik vroeg me af of anderen dit ook hebben meegemaakt? Daarnaast maak ik me een beetje zorgen over de materialen die in mijn mond worden geplaatst – vooral met betrekking tot allergieën of mogelijke reacties. Ik heb verhalen gehoord over mensen die niet goed reageren op bepaalde metalen in kronen of bruggen, zoals nikkel of palladium. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld keramische kronen of zirkoniumimplantaten als alternatief? Wat ik graag zou willen weten: Welke tandheelkundige materialen hebben jullie in je mond (vullingen, kronen, bruggen, implantaten)? Hebben jullie ooit last gehad van bijwerkingen of allergieën? Zijn er bepaalde materialen die jullie aanraden of juist zouden vermijden? Hoe gaan jullie tandartsen om met materiaalkeuze – mogen jullie zelf meebeslissen? Ik vind het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn, want het gaat tenslotte om iets wat permanent (of langdurig) in je lichaam zit. Alle ervaringen, tips of adviezen zijn welkom! Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Mijn buurman werd depressief van zijn implantaten en heeft een zelfmoord poging gedaan . Dat is dus echt ! maar jouw vulling geleid warmte en koude anders dan je eigen tanden . En je zenuwen wennen daar weer langzaam aan ( prikkel waarde verandert) . Dus niks aan de hand 🫶🏼 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.