Ga naar inhoud
GENEGEERD

3D printen, met afval!

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zie je die legen PET fles?

Ja, die ja, die je zojuist in die statie-geld tas stopte die ondertussen begint te overstromen en je écht een keertje moet gaan inleveren.

Die fles, ofja, die overstromende zak aan flessen, kan alles worden wat jij nodig hebt...

Ik ben een fan van 3d printen, nee 3d printen is niet mijn hobby, ik engineer, design en maak graag dingen, en zo'n volledig geautomatiseerd lijmpistool is één van de gereedschappen die ik daar voor gebruik.

Nou denk je misschien: Gozert, wat heeft dit met prepper te maken, ga terug naar je 3d-print vriendjes die gearticuleerde glow-in-the-dark draken printen...

Maar het mooien van 'additive manufacturing' is dat je nagenoeg alles kunt maken dat je kunt bedenken!

Een verloop voor je water filter, de beugel waarmee je je walky-talky mee aan je dashboard bevestigtd, dat ene onderdeel van de combobulator dat kapot is gegaan, containers, of een scheldel als ornamant op de motorkap van je auto als je voor de Mad Max vibe gaat.

"Maar Scrappy, get to the point"

Aight, die overstromende tas aan flessen, die kan omgetoverd worden in 'filament' voor 3d printers.

Dit wil effectief zeggen dat als je een paar lege flessen hebt je deze kunt gebruiken om alles te printen/maken dat je mogelijk nodig zult hebben.

Ja, met een frees- en draaibank kun je dit ook, áls je het rouwe materiaal kunt vinden, en geloof mij dat ik als urbex scavenger niet vaak bruikbaar materiaal daar voor vind...

To the point, hier is een link van CNC Kitchen die die PET-filament test: 

Als er genoeg interesse is wil ik gerust zoeken naar een tuttorial hier voor.

Nou is PET niet het enigste materiaal dat recyclebaar is, hoe je een Pulltrusion machine maakt kunnen julie zelf ook opzoeken.

Als er genoeg interesse is in dit onderwerp wil ik gerust opzoek gaan naar de beste tutorials/links, en als hier iemand nu denkt: 'Misschien is 3d printen minder voor nerds als ik eigenlijk dacht', dan wil ik gerust jullie helpen om deze "hobby" in te stromen.

Als jullie mij excuseren, ik ga een mega Faraday cage bouwen voor mijn printer en computer. 

aangepast door Scrap Mechanic
  • Leuk 2
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Ik heb zelf ook een 3D printer . Ik vind de gedachte gang eigenlijk wel perfect. En de mogelijkheden legio.  Om eerlijk te zijn was mijn eerste reactie van oh dat is wel een beetje laat.   Omdat filament tegenwoordig geen drol meer kost in vergelijking tot een kleine tien jaar geleden.   Maar nu ik er een dag over na heb gedacht .  Denk ik wel dat het mooi prepper materiaal is idd. 

voor wat betreft de faraday kooi . Denk je niet dat je teveel lekkage verliest met je netstroom aansluiting.🤔  Je zou een test opstelling kunnen maken, en dan kijken of je Bluetooth verbinding de uitgang vind. Anders moet er een aggregaat erbij in de kooi 🤓

Geplaatst:

Interessant topic

Ik heb zelf geen 3d printer.

Ik zou er graag een hebben, maar heb daar momenteel geen tijd voor.

Op 8-10-2025 om 21:36, Scrap Mechanic zei:

die overstromende tas aan flessen, die kan omgetoverd worden in 'filament' voor 3d printers.

Het herbruiken van PET en restanten van 3dprints heb ik vaker van gehoord, maar is een top idee👍🏻

4 uren geleden, Roeltest zei:

voor wat betreft de faraday kooi . Denk je niet dat je teveel lekkage verliest met je netstroom aansluiting.

Inderdaad, dat denk ik ook.

De net aansluiting werkt dan als een soort antenne die de signalen zo de faraday kooi insturen.

Op 8-10-2025 om 21:36, Scrap Mechanic zei:

Als jullie mij excuseren, ik ga een mega Faraday cage bouwen voor mijn printer en computer. 

Wat is de rede dat je een faraday kooi wilt bouwen?

Groet,

Gerard

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...