Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tijd om uit de natuur te oogsten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is ook tijd om uit de natuur te oogsten.   Nu wil ik helemaal niet dat je vanalles op voorraad gaat leggen. 
maar wel voor de bewustwording wat deze tijd van het jaar te bieden heeft. 
Ikzelf ben meer observant. 
We hadden al besproken in een andere topic hoe weelderig de hazelaar vrucht draagde  dit jaar .   Hetzelfde hoorde ik over de eiken.   Dus dat de vrucht worp extreem goed is .   En ikzelf heb vorige week wat kastanjes geraapt. Op dit forum zijn genoeg voorbeelden te vinden wat je er allemaal mee kunt. 

Het zou goed zijn als je jezelf daar een beetje in verdiept en leert wat de voordelen en toepassingen zijn.   Kijk shtf is bv maatschappij ontwrichtend.  Maar de jaargetijden blijven hetzelfde. 
En buiten eetbaar zijn er natuurlijk veel meer toepassingen van bv die bovengenoemde vruchten noten en zaden. 
Ikzelf gooi die geraapte kastanjes best wel deels op het vuur met het buitenspelen.echt lekker vindt ik het niet.  Ik heb ze voornamelijk geraapt om spinnen te weren. En om er zeep mee te maken.  Walnoten eet ik en stook ik ook op en hazelnoten gebruik ik ook als vuur.   Ik benoem dit maar om er op te wijzen dat je niet alles op hoeft te vreten.   En dat het dus momenteel de perfecte tijd is om er eens wat mee te experimenteren. 
Ik las hier dat iemand bezig was met rijst op slaan bv .  Maar dat kun je heel het jaar doen.     Ik suggereer verder niets , Maar vanuit het bushcraft principe. Ga je wat meer gelijk op met de natuur. 

Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...