Roely Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Jaren geleden kwam ineens de populariteit van titanium Billy can enz heel erg op. Vooral voor de hiker en grammen freaks. Titanium kookgerei werd ineens mega populair. En leek de nieuwe standaard te worden. Nu heb ik pas geleden op youtube een test gezien, tussen rvs, aluminium en Titanium pannetjes. Wat blijkt: ( in die test) In de titanium versie duurt het vier keer zo lang om een gelijke hoeveelheid water te koken dan in de aluminium versie. De rvs deed het in twee keer de tijd van de aluminium versie. Ik wist niet wat ik zag..had er zelf nooit ervaring mee opgedaan omdat ik sowieso titanium te duur vindt en nog eerder een oud conservenblik gebruikte voor mijn koffie. Anyway. Titanium blijkt dus heel slecht de warmte te verdelen. Veel lastiger om te koken en te bakken dan in een rvs of aluminium pannetje. Voor jullie als prepper betekent dit dus ook dat je vier keer meer brandstof verbruikt met een titanium pan in tegenstelling tot aluminium. Dat geeft toch stof tot nadenken, vooral omdat je links en rechts op internet verleid wordt om zo een titanium pannetje of beker aan te schaffen. Je kunt dus blijkbaar beter aluminium pannetjes aanschaffen. Dus hop naar de kringloop om die ouderwetse aluminium kooksetjes terug te halen. Lijkt me. Ik zal proberen dat filmpje terug te zoeken en de link hier nog te plaatsen. 2 Quote
Roely Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden https://youtu.be/tYWej1eXet0?si=cIDgU9DV9cQtPluA Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.