Rody Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Hoi, Wat is het nu van twee 'tuners' op mijn porto.... Als ik bovenste tuner iets programmeer.....staat datzelfde toch ook geprogrammeerd in de onderste tuner.... Ik heb niet meer kanalen om te programmeren ofzo. Ik begrijp de functie eigenlijk niet. Uit de manual wordt het me ook niet echt duidelijk en ik heb al een hele hoop youtubefilmpjes bekeken en ook daar vind ik eigenlijk geen antwoord. Iemand? Quote
JJ&A Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Op 18-2-2025 om 14:50, Rody zei: Hoi, Wat is het nu van twee 'tuners' op mijn porto.... Als ik bovenste tuner iets programmeer.....staat datzelfde toch ook geprogrammeerd in de onderste tuner.... Ik heb niet meer kanalen om te programmeren ofzo. Ik begrijp de functie eigenlijk niet. Uit de manual wordt het me ook niet echt duidelijk en ik heb al een hele hoop youtubefilmpjes bekeken en ook daar vind ik eigenlijk geen antwoord. Iemand? We zullen iemand er bij vragen @Communicator kan je misschien @Rody van advies zijn het is natuurlijk ook voor jouw een stuk makkelijker als @Rody echt alle gegevens van zijn toestellen hier plaatst. Quote
Rody Geplaatst: 24 februari Auteur Geplaatst: 24 februari Dag JJ&A, Dank voor je bericht, maar..... Ik heb het inmiddels opgehelderd hoor.... Er is geen sprake van 2 tuners / ontvangers. Er is één ontvanger en 99 programmeerbare kanalen.... In de 'upper-bank' en de 'lower-bank' kun je verschillende kanalen kiezen uit de 99 programmeerbare kanalen. Als je vervolgens TDR (Dual watch) inschakeld kun je tegelijk die twee geprogrammeerde kanalen in de gaten houden... Quote
JJ&A Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 2 uren geleden, Rody zei: Dag JJ&A, Dank voor je bericht, maar..... Ik heb het inmiddels opgehelderd hoor.... Er is geen sprake van 2 tuners / ontvangers. Er is één ontvanger en 99 programmeerbare kanalen.... In de 'upper-bank' en de 'lower-bank' kun je verschillende kanalen kiezen uit de 99 programmeerbare kanalen. Als je vervolgens TDR (Dual watch) inschakeld kun je tegelijk die twee geprogrammeerde kanalen in de gaten houden... Hoi @Rody ga het lekker uit testen, En vertel ons hoe het is gegaan, ik hink ook aan tegen het aanschaf van een beter setje, om het te kunnen gebruiken met een SHTF, hoop dat in contact te kunnen komen met onze Prepper maten, om uit te werken wat te doen, misschien dat we de handen dan in één te kunnen slaan, en zo met elkaar te overleven. Dus even goed aan de slag gaan, en dan lezen we het wel. Quote
JJ&A Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 8 uren geleden, JJ&A zei: We zullen iemand er bij vragen @Communicator kan je misschien @Rody van advies zijn het is natuurlijk ook voor jouw een stuk makkelijker als @Rody echt alle gegevens van zijn toestellen hier plaatst. Hier kan je ook nog dingen lezen van @Communicator; Quote
JJ&A Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Hoi @Rody Ik heb hier vannacht ook nog voor je gekeken om gegevens te vinden voor je toestel : https://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=22179 Er zijn ook verschillende preppers die een zendmachtiging hebben, en anderen zijn met de studie bezig, als bassis het met elkaar kunnen praten met een dikke SHTF. Quote
Rody Geplaatst: 24 februari Auteur Geplaatst: 24 februari Dag JJ&A In de link die je poste, staat een aantal zaken die naar mijn mening niet juist zijn. Ik ben inmiddels (dankzij zorgvuldig lezen van de handleiding én een FB-groep (Baong Owner's Club) een heel stuk verder. Het programmeren doe ik handmatig (omdat Chirp (progrmmeersoftware) de com-poort van mijn laptop niet de juiste driver kan vinden. Ik heb 16 PMR kanalen geprogrammeerd, DARES-frequenties en 2mtr- en 70cm-repeaters in mijn omgeving. Ook 6 (alleen in Duitsland legale) Freenet-kanalen en nog een een aantal LPD-frequenties. Ik heb inmiddels ook helder hoe het zit met het programmeren van offset-frequency's en shift (offset-direction) Bovenstaande alles om te luisteren. Inmiddels een tweede UV-B5 binnen, waarin ik een beperkt aantal kanalen heb geprogrammeerd om binnen de groep te kunnen communiceren als iemand 'erop-uit' moet Mocht je op zoek zijn naar een goede low-budget porto, die ook met de bijgeleverde rubberduck goed presteert, dan is de Baofeng UV-B5 of UV-B6 wat mij betreft een aanrader... review in onderstaande link. Momenteel is deze porto bij Ome Ali voor ca. € 25.- verkrijgbaar. Maar misschien zijn er inmiddels ook wel weer nieuwe dual-banders die nog beter presteren. Tri-band heeft voor mijn gevoel niet veel nut in NL. Ik hou het iig bij VHF/UHF en HF (27Mhz) groeten Rody https://hamgear.wordpress.com/2012/12/18/review-baofeng-uv-b5-baofeng-uv-b6/ 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Tja ik had me ook niet goed ingelezen dacht. laat het maar even over aan @Rody Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.