Ga naar inhoud
GENEGEERD

Afvalberg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stel je hebt voor een paar maand, nee minimum een jaar eten geprepped… de berg afval dat hier mee gepaard gaat is immens. Waar ga je er mee naartoe? Je wil geen geurhinder in huis en ook niet buiten… los van de geurhinder moet je het ook kwijt.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
10 uren geleden, Basement Steve zei:

De berg afval....

Waar ga je er mee naartoe?

Deze vraag begrijp ik niet helemaal.

Wat maakt je prepvoorraad inene tot een berg afval....?

En afval bestaat trouwens voor een prepper niet...een beetje misschien, maar zeker geen berg 😉

Geplaatst:

Ik denk dat @Basement Steve bedoeld,

Wanneer een shtf situatie voordoet, waar ga je dan met het afval van je prepvoorraad naar toe.

Met de voorraad die ik heb, blijft afval tot een minimum.
Eten en drinken gooi je niet zomaar weg, maar gebuik je (bijna) allemaal.

Verpakkingen die ik gebruik zijn glazen potten, blikken, plastic/karton verpakkingen.

Die kan ik tot op zekere hoogte opslaan in de tuin, en wanneer het veilig is, kan ik deze bij voorkeur deze binnen een paar honderd meter naar containers of miljeupark brengen.

Ik ga er in deze vanuit dat er in de shtf nog een stukje beschaving over blijft.
Wanneer dit niet het geval is, is er altijd nog een plan B.

Geplaatst:
21 minuten geleden, Karel zei:

als er geen water meer is, wat doe je met je plas en poep? 

nou uhh...opslaan in de glazen potten,blikken etc van je verbruikte voorraad ?

begraven op daarvoor geschikte plek?

gebruik maken van een composttoilet indien mogelijk en dan composteren?

de ontlasting opstoken?

lastiger zal zijn om bij gebrek aan water je billen en handen schoon te kunnen maken nadat je je "klusje" hebt gedaan.

Geplaatst:
42 minuten geleden, gerard zei:

denk dat @Basement Steve bedoeld,

Wanneer een shtf situatie voordoet, waar ga je dan met het afval van je prepvoorraad naar toe.

Ja,zo gesteld kan ik de vraag begrijpen 

Maar ik bedoel, je hebt toch niet ineens een hele berg? 

Bovendien kan je daar tevoren enigszins op inspelen,door te zorgen dat je zo weinig mogelijk afval er van hebt.

Vaak kan je verpakkingen heel goed ook hergebruiken.

En begraaf of verbrand steeds een beetje (als dat kan natuurlijk), afval op laten hopen in een shtf is niet erg wenselijk.

• Leuk 1
Geplaatst:

Nee inderdaad, afval op laten hopen lijkt mij ook niet verstandig.

47 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

afval op laten hopen in een shtf is niet erg wenselijk.

Afval trekt weer nieuwe problemen aan.

Andere mensen komen op afval af, op zoek naar voedsel, en ratten/muizen/etc. Wat ook weer gezondheidsrisico's mee kan brengen.

• Leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, mevr.Grijpstra zei:

nou uhh...opslaan in de glazen potten,blikken etc van je verbruikte voorraad ?

begraven op daarvoor geschikte plek?

gebruik maken van een composttoilet indien mogelijk en dan composteren?

de ontlasting opstoken?

lastiger zal zijn om bij gebrek aan water je billen en handen schoon te kunnen maken nadat je je "klusje" hebt gedaan.

Gebrek aan water zal ik niet snel hebben, maar op het moment dat ik mijn laatste druppel water op heb maak ik me niet meer druk over m'n ontlasting. Als het zo ver komt, is er niet veel meer om voor te leven. Sommige preppers hebben behoefte om na het vergaan van de wereld nog jaren te leven. Daar pas ik voor.

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...