Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, Oma Miet zei:

20250121_203908.jpg

Het idee is inderdaad hetzelfde, alleen of het wel zo gezond is om op die manier op petroleum te bakken???

Wel mooi zo'n glazen deksel, kun je in de pan kijken hoever het brood is.

aangepast door drempler
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
3 uren geleden, drempler zei:

Het type is volgensmij ene zogeheten "wonderpan"

Ja klopt, die dingen heten wonderpan. 

Als antwoord op jouw vorig bericht: vlgs  de bakker van dit brood zat er geen petroleumsmaak aan het brood. Dat was nl. ook mijn eerste gedachte.

Geplaatst:
Op 19-1-2025 om 13:36, Oma Miet zei:

Oeps..... hier gaat echt wat fout met quoten. 🙄

Dat is echt kloten, haha ik kon het even niet laten.😁

Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, Oma Miet zei:

Ja klopt, die dingen heten wonderpan. 

Als antwoord op jouw vorig bericht: vlgs  de bakker van dit brood zat er geen petroleumsmaak aan het brood. Dat was nl. ook mijn eerste gedachte.

Dat verbaast mij inderdaad ook, al heb je natuurlijk ook nog de afvalstoffen die van het peteroleum komen en die komen sowieso op het brood terrecht. Maar mischien valt het ook allemaal mee, gas lijkt mij in iedergeval gezonder.

aangepast door drempler
Geplaatst:

Laatste keer dat ik brood heb gemaakt was in de petromax Dutch oven, bloem had ik hier even verderop bij de molen gekocht. Anderhalf uur het deeg laten rijzen bij 23 graden met een vochtige theedoek er over, daarna 45/50 minuten in de de Dutch oven met genoeg bloem en bakpapier. Ondertussen lekkere verse kippensoep erbij gemaakt en een rollade, en wat hebben we gesmuld 😙

thumbnail_2110C163-9068-42C9-99F0-4ADBE89DE77F.jpg

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...