Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preparing voor de toekomst in nederland


mien zuinig

Aanbevolen berichten

Dit is een vraagstuk dat nieuw is voor mij, ik ga niet weg ik wil niet weg maar hoe dan? Het voedsel licht onder druk, over het water maar te zwijgen en dan ook nog dat er zeer veel inflatie is, zo die prijzen zeg.

 

Laten we elkaar bemoedigen anders koop ik wel een tv, maar we moeten wel wat.

 

Ik heb gemerkt dat al vier keer en wel in Brabant een kook advies is afgegeven, Apeldoorn moet nog steeds koken 😰, zelf ben ik ook gaan koken omdat ik nog niet aan de flessen water wil.

 

Wisten jullie dat van de zevenentwintig lidstaten van de Eu, er maar zes veilig drinkwater hebben?

Hoe gaan jullie hier mee om?

 

Als je gaat handelen als het zover is nou nou dan is het vechten om water.

 

Ik heb een emmer van 7 liter water luchtdicht staan, een Tweede gaat in gebruik, met kraantje en dan kan ik koken als het uitkomt en is het minder intensief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik filter al aardig wat jaren leidingwater voor mijn lief, die word al van twee kleine kopjes thee van leidingwater dood ziek, de hele nacht is het dan overgeven, met golven zuur wat steeds weer omhoogkomt en zelfs af en toe in de longen loopt, tja een regelrechte verschrikking.

We hebben aardig wat opgeslagen water in voorraad, en kunnen ook van natuurwater de beste drinkwater maken.

Hebben nog een paar dagen geleden een goede waterfilter gekocht om in de handtas te hebben voor als we even weg willen en onderweg goed water kunnen verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wat een heftig verhaal als je zo ziek wordt van leidingwater, ik heb ook jaren en jaren gefilterd, eigenlijk gewoon omdat ik het lekker vond.

Tot een jaartje of 2 geleden, ik ervaarde een vieze smaak in het water en besloot niet meer te filteren, omdat ik dan die vieze smaak niet meer proefde, alleen............ Nu ik het water kook ben ik helemaal blij.

 

Heb jij voor je wederhelft wel eens gekookt? Ik weet zelfs mensen die het vervolgens invriezen omdat het water dan echt clean is.

En mijn ingevroren water smaakt ook erg goed, beter dan zo uit de kraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier wel wat voorraad, waterflessen voor +14dagen

En een water tank voor water om mee te wassen en koken etc.

En uiteraard waterfilters.

 

Er is de 3-3-3 "regel"

Je kan 3 minuten zonder lucht,

3 dagen zonder water

En 3 weken zonder eten.

 

Schoon water is super belangrijk. Ik vind dat het vaak word verspilt,

We gebruiken schoon drinkwater om te douche, wc door te spoelen. En dan heb ik het nog niet over het watergebruik in de industrie. 

 

Nu er kook adviezen zijn op meerdere plaatsen, zie je ook hoe slecht de meeste zijn voorbereid. Binnen enkele uren zijn alle winkels in de omgeving (geplunderd) leeggekocht, er ontstaan ruzies over water. 

En dan hebben we het alleen over een lokaal probleem. 

 

Als ik een situatie moet schetsen,  waarbij een echte nationaal drinkwater tekort is...

Dan zie ik echt wel grote relpartijen en "handel" in water ontstaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...