Ga naar inhoud
GENEGEERD

lora meshtastic chat


snuggere

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
21 uren geleden, snuggere zei:

wie heeft er wel eens van lora meshtastic  gehoord. 

ik vind het een geweldige systeem. voor nood of gewoon en dus als het internet weg valt. vrij toegankelijk systeem.

kijk hier maar op https://www.meshnet.nl/#:~:text=Ook in Nederland is Meshtastic,gebruikt tijdens rampen of noodsituaties.

Het zou mooi zijn als je er een in je omgeving op een hele hoge flat als steunzender word geplaatst die werkt op een zonnepaneel, waar een ieder die werkt met de meshtastic gebruik van kan maken met een SHTF.

Wij wonen toevallig in een acht hoge flat aan de rand van een stad die daar mee een aardig groot gebied zou kunnen  bestrijken.

Het is een mooi klein toestelletje, handig om mee te nemen in de rugzak.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JJ&A zei:

Het zou mooi zijn als je er een in je omgeving op een hele hoge flat als steunzender word geplaatst die werkt op een zonnepaneel, waar een ieder die werkt met de meshtastic gebruik van kan maken met een SHTF.

Wij wonen toevallig in een acht hoge flat aan de rand van een stad die daar mee een aardig groot gebied zou kunnen  bestrijken.

Het is een mooi klein toestelletje, handig om mee te nemen in de rugzak.

ja dat was ook mijn plan. maar dan op een mast met een zonnepaneel. word niet heel hoog dat gaat hier niet. maar hij heeft dan wel een matige vrije uit zending. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2024 om 19:58, snuggere zei:

ja dat was ook mijn plan. maar dan op een mast met een zonnepaneel. word niet heel hoog dat gaat hier niet. maar hij heeft dan wel een matige vrije uit zending. 

Ik heb vroeger ook gewerkt bij het centraal antenne systeem we waren de grondleggers van het kabel systeem wat nu door heel Nederland ligt.

We maakten gebruik van hele hoge kantelmasten met aardig wat gewichten onder in de mastbuis, die door een persoon te kantelen was voor het stellen van de antennes en onderhoud.

 

Met zo'n kantelmast kan je beneden de zonnepaneel plaatsen en de voeding stroom gaat ging dan ook door de coaxkabel, werd weer ontkoppeld door een condensator en naar de antenne versterkers en geleid.

 

Ja de zeer hoge kantelmasten kunnen uitstekend worden gebruik voor de meshtastic systeem.

Of natuurlijk in een hele hoge boom, kan ook een boom zijn die een stuk verder op staat, als jou meshtastic signaal maar door het toestel word ontvangen en door gezonden, en het aankomende signaal van de andere partij ook weer door gezonden word naar jou thuis toestel, dat is het doel van een steunzender.

 

Ja vroeger kon ik zo werk doen waar ik veel van kon leren.

Eerst van school bij een groot centrale verwarming bedrijf gewerkt die daar veel geleerd ook loodgieters werk.

Toen werk gedaan als electrician, toen in de elektronica reparatie en bouw van meetapparatuur en dergelijk.

En daarna heel wat voor mij zelf gewerkt ook een hele ontwikkeling, en mens kan zich in ontzettend veel dingen ontwikkelen verbazingwekkend.

 

Het meshtastic systeem heeft zeker mijn interesse, maar heb nog even te veel te doen om daar mee daadwerkelijk mee aan de slag te gaan maar ik kan alvast van jou leren.

 

We zijn nu nog even bezig met het preppen op de gezondheid, want wat heeft het voor zin om top te preppen en zelfredzaam te zijn als je lichaam het laat afweten, ik heb preppers gekend die later al hun spulletjes aan de wilgen konden hangen, want ze hadden niet lang meer te leven, dan ben je toch niet zo intelligent bezig.

De meeste mensen sterven ten gevolgen van kanker en dat willen we toch zien te voorkomen, want anders ben je een beetje dom bezig, maar ja dat is even een ander belangrijk verhaal.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geëxperimenteerd met een Lora en zonnepaneel.

Om de donkere dagen te overbruggen heb je een behoorlijk paneel nodig en wat mAh.

Mijn grootste struikelblok bleek het niet zelf opstarten vd module te zijn nadat de accu’s leeg waren.

Door de langzame spannings toename tijdens het laden (op zonne-energie) bleef de module in een loop zitten.

Met een handmatige reset deed hij het dan weer, niet handig op een paal 6 meter hoog in het vrije veld.

 

Veel ontvangen maar nooit aan mij gericht.

 

Het is niet iets dat ”out of the box” direct werkt en blijft werken, denk oa aan sw updates.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...