Ga naar inhoud
GENEGEERD

Europese merk meal ready to eat rantsoen


Aanbevolen berichten

Hey,

 

Naast mijn verschillende voorzieningen heb ik een dozijn MRE pakketten, in geval van uiterste nood.

Ik heb een krat van de originele van het US military gekocht omdat deze toch wel de gold standard zijn voor kwaliteit, en dit was nog voor corona dus nog redelijk van prijs.

 

Nu een aantal jaar later word het tijd dat ik mijn voorraad wat roteer omdat de inspectie-datum nadert en ik deze niet veel langer durf te bewaren.

Maar door al de recente gebeurtenissen zijn de prijzen van deze wat uit de hand gelopen.

 

Dus nu is mijn vraag of jullie alternatieve merken kennen van dit soort MRE's?

Eventueel van europese burger makelij die een schappelijkere prijs hebben?

Met een gelijkaardige vorm en component factor als het amerikaanse 12 uur rantsoen met FRH.

 

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mre's zijn prima, maar vaak ook niet echt lekker, wat je kunt doen is zelf een mre samenstellen, door lang houdbare pakketten te gebruiken, voor elk item in een MRE is er een particuliere variant beschikbaar en soms is dat exact hetzelfde, een zakje suiker uit een mre is exact dezelfde als wat je in een kantine ziet liggen zo ook zout en peper, noodles zijn lang houdbaar, thee, koffie, creamer, etc zijn makkelijk te vinden, 

 

tht data kun je vaak met een hele grote korrel zout nemen 😉 dit is iets wat de commercie bedacht heeft om jou vaker etenswaren weg te laten gooien omdat het toch over de datum is... 

 

Hier is een goed artikel wat het verschil tussen THT en TGT uitlegt:

https://natuurenmilieu.nl/themas/eten-drinken/voedselverspilling/houdbaarheidsdata-over-de-datum/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-IVZIOhAEH0chuXafkP68SKYiF_X9_b3Jq0c9HxRcHaPhP8ycG0GugaAnf8EALw_wcB

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom beste @Basher93

 

Tja het enige wat ik kan zeggen is dat militeren voeding dus danig goed is dat je het nog vele jaren na einddatum de voeding nog steeds van bijzondere kwaliteit is gebleken, er door ons preppers aardig wat over datum testen gedaan zie spit even deze twee topic's door:

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jandar zei:

Mre's zijn prima, maar vaak ook niet echt lekker,

 

Tht data kun je vaak met een hele grote korrel zout nemen 😉 dit is iets wat de commercie bedacht heeft om jou vaker etenswaren weg te laten gooien omdat het toch over de datum is... 

 

Hier is een goed artikel wat het verschil tussen THT en TGT uitlegt:

https://natuurenmilieu.nl/themas/eten-drinken/voedselverspilling/houdbaarheidsdata-over-de-datum/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-IVZIOhAEH0chuXafkP68SKYiF_X9_b3Jq0c9HxRcHaPhP8ycG0GugaAnf8EALw_wcB

 

 

Goed opgemerkt want als over datum echt verkeerd is om te eten zou het ook niet weggegeven mogen worden bij voedselbanken wat uitgaat van de gemeentes in de stad of dorpen.

 

Bij oudervoedsel is het heel goed om het te ruiken, bekijken hoe het er uitziet en wat van elkaar te vorken om te zien of het draderig of wat slijmerig is.

Bij blikjes kijken of er geen doorroesten heeft plaats gevonden, of dat het blik wat bol staat, ook bij het openen opletten of je een sissend geluid hoort van ontsnappende druk door bederf.

 

Een mens moet weer meer zijn zintuigen gaan gebruiken, we zijn ons afhankelijk gaan opstellen in een zorgstaat, en daar op gaan vertrouwen, maar dat is een van de grootste fouten, zelfbewust zijn is uiterst belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allen, bedankt voor de antwoorden.

 

 

over smaak en kwaliteit, waarom ik specifiek MRE's zoek is vanwille de zeer compacte formfactor.

Deze MRE's zitten in 2 bug-out boxen tesamen met ander gelijkaardig gerief dat je in zo een situatie nodig zou hebben.

Ik ben geen volwaardige prepper en heb geen grote kelder dus de hoeveelheid plaats in deze 2 boxen is beperkt.

Daarom qua kwaliteit/handigheid verhouding zijn MRE's perfect heirvoor.

 

Ik heb ook een degelijke hoeveelheid van ingeblikt en bokaal voedsel dat inderdaad veel lekkerder is, maar dat roteer ik bij mijn normale voedselgebruik en zit dus niet in deze boxen.

 

Over de houdbaarheid, het probleem is dat de amerkaanse militaire MRE's helemaal geen houdbaarheidsdatum hebben.

Deze hebben wat men noem een "inspectiedatum", dit is de datum van de laatste inspectie. dan moeten er stalen genomen worden en worden all componenten getest, je snapt het wel.

de effectieve houdbaarheid na deze inspectiedatum kan je dan schatten op basis van de temperatuur waar je ze op bewaart.

Geloof mij, ik heb deze datum al met een grove korrel zout genomen en de breedste berekening genomen, maar wel rekening houdende met het feit dat ze niet in een gekoelde opslag staan. (Ik ga ze zeker niet weggooien 😉, ik zal ze over een lange periode eens oppeten als de situatie zich voor doet)

 

Dus daarom dat ik op zoek was naar een alternatief om in de nabije toekomst mijn voorraad te roteren of uit te breiden. In amerika zijn er veel civilian merken die deze MRE pakketten maken, maar deze leveren vaak niet in Europa of rekenen belachelijke transportkosten aan.

 

Ik ben bekend met de maaltijden van Trek 'N Eat verkrijgbaar op PrepShop, ik heb er zelf ook een paar liggen en andere dingen van dit merk.

Maar deze enkele maaltijden in zakjes hebben niet de nuttigheids factor en de compactheid van het 12-uur pakket met verschillende componenten die zeer geschikt zijn voor mijn bug-out voorraad.

 

Daarom dat ik hier even kwam kijken of dit ook ergens europees geproduceerd wordt. 

 

mvg,

Basher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de juiste samenstelling en een vacumeer apparaat kun je ook zeer compacte 12/24/48 uur pakketten maken, er zijn op het internet voldoende voorbeelden te vinden.

 

Kopen is makkelijker, maar zelf maken is ook leuk ;-)en dan weet je ook precies wat je hebt, eventuele zaken die je niet lekker vind zitten er dan niet in.

 

Maar als je echt wilt kopen, check de dumpzaken, er zijn er een paar die nog recente of zelfs nieuwe MRE''s verkopen, en kijk daarbij ook zeker over de grens in belgie en duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...