MacManiac78 Geplaatst: 17 juni Delen Geplaatst: 17 juni Ik ben bezig een thuisaccu te bouwen. Dit wordt een 48V accu. (in de praktijk 44,8 - 55.2V) met EVE MB31 cellen met minimaal 325Ah. De accu krijgt een vermogen van minimal 15kw/h 44v * 325Ah = 14kw/h <--> 55.2 * 325Ah =17.9Kw/h (48V * 325 Ah = > 15kw/h) In de metalen case, komt een DC automaat en een batterij management systeem, zodat de accu beschermd is tegen overladen, onderladen en kortsluiting. Deze accu kost Euro 5000,- Hier kan mijn huis meerdere dagen van het elektrisiteitsnet afgesloten zijn. De accu wordt 74*44*26 groot en zal +/- 110kg wegen. Door de accu slim te laden en te ontladen, kan ik er teven geld mee (terug)verdienen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 16 oktober Delen Geplaatst: 16 oktober Zeer interessant, Ik ben mij aan het oriënteren op een thuisaccu. Ik ben zelf bekend in de (auto)elektrotechniek, en zelfbouw is prima mogelijk. Ik wil u zeker niet ontmoedigen, maar hoe zit dit Verzekering technische? Zijn er vorderingen in het thuisaccu project? We horen het graag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober (aangepast) In ons mini huisje op wielen ((een T5-campertje)) wil ik ook graag een hele goede thuis accu hebben, die we ook weer in huis kunnen gebruiken met de minimale stroom gebruikers die we hebben. Haha niet interessant voor jou beste @MacManiac78 Maar we willen wel veel van je leren. Bij deze wil ik je welkom heten op ons forum. Ik heb vroeger gewerkt in de elektronica en als elektromonteur, en nog veel meer gedaan. 17 oktober aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Op 17-6-2024 om 13:24, MacManiac78 zei: Ik ben bezig een thuisaccu te bouwen. Dit wordt een 48V accu. (in de praktijk 44,8 - 55.2V) met EVE MB31 cellen met minimaal 325Ah. De accu krijgt een vermogen van minimal 15kw/h 44v * 325Ah = 14kw/h <--> 55.2 * 325Ah =17.9Kw/h (48V * 325 Ah = > 15kw/h) In de metalen case, komt een DC automaat en een batterij management systeem, zodat de accu beschermd is tegen overladen, onderladen en kortsluiting. Deze accu kost Euro 5000,- Hier kan mijn huis meerdere dagen van het elektriciteitsnet afgesloten zijn. De accu wordt 74*44*26 groot en zal +/- 110kg wegen. Door de accu slim te laden en te ontladen, kan ik er teven geld mee (terug)verdienen. Je zult vast wel weten dat je dan de beste kabels, connectoren en krimptangen nodig bent, alle valt en staat daar mee. De accu kost €5000,- maar wat kost verder de installatie spullen dat zal er ook niet om liegen. Wat voor soort accu is het, vast we tegen diep ontlading kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Als ik de specificaties opzoek, zijn het LiFePO4 accu's. Met 8000 cyclussen, en een geadviseerde lading toestand tussen 20 en 80% Als ik de gegevens bekijk, lijken het ideale accus voor een thuisaccu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.