Ga naar inhoud
GENEGEERD

Regenwater


Chris

Aanbevolen berichten

Naast 2 niet al te grote vijvers nog geen regentonnen voor grijswater. Dit blijft ook grijs water: alg, dode muizen jaarlijks in de afvoerpijp…

We hebben van 1 dak een afvoer naar een vijver.

We kunnen op 2 plekken nog iets doen met een ton. Onze gemeente heeft geen acties: graag tips.


Als experiment heb ik gisteren 6 emmers buiten gezet. 4 liter vanochtend gemeten. Volgende stap, met een doek regen geleiden naar een emmer. 

Dan nog: hoe kan ik water opslaan zodat het iets langer goed blijft?
Ik lees het forum bij, sta ook open voor tips.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

We proberen mee te denken beste @Chris.

 

Met een goede water filter in combinatie met een actieve kool filter kan je in nood zeker van het vijver water drinkwater maken, en opslaan als dat een achter liggende gedachte is.

 

Hoe komen denk je de muizen in de regen pijp, haha op hun pootjes kan iemand zeggen, nee zonder gein, als je weet hoe ze daar in komen kunnen we kijken hoe we dat kunnen voor komen, dus geef even aan wat hoe dat zou kunnen, dan gaan we kijken hoe we dat kunnen voor komen.

 

Over wat voor soort Alg heb je het over, want iets van draad alg kan een goed teken zijn, heb je het over en waar zit dat???

 

Je kan het water wat in de vijver komt ook via planten filtering schoon krijgen van orgaanisch materiaal zoals van "dode muizen of vogels en of de poep er van".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je/ jullie antwoord JJ&A! Hier heb ik wat aan. Ik kijk inderdaad naar grijs water en drinkwater. Als ik van de vijver drinkwater kan maken zou dit schelen. 
 

Verder hebben we al een beetje  beplanting in de vijver. Bij de volgende aanschaf kijk ik naar iets wat op natuurlijke wijze meefiltert ( lisdodde, riet) we hebben al wel een gele lis.

 

Type alg kan ik onderzoeken 👍bedankt voor de tip.

 

Dan nu de muis: we hebben nu aan de bovenkant een gaas/stopper aangebracht zodat hopelijk er niet weer een muis in terechtkomt. 
we checken de regenpijp nu maar wat vaker.

Het eerste jaar dat ik hier woonde heb ik 18 muizen op zolder gevangen. Dit is teruggebracht naar 1 per jaar. We gaan vooruit.

Nogmaals dank voor je meedenken, wordt gewaardeerd. 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het doet mij een genoegen met je mee te denken beste @Chris

 

Nog een waardevolle waterreiniger, met eetbare wortels temiste als het het water niet schoon hoeft te maken dan zijn die goed en gezond te eten, de sigaar is heel goed te gebruiken om vuurtjes te starten, je laat ze verkolen in een gesloten rvs busje met een vocht/gas uitlaat klein gaatje er in, de verkoolde tondel kan je bewaren in een gezielde plastiek zakje en dat weer in het rvs busje.

 

Om twee holle stengel van gelijke lengte is goed te gebruiken om je onderwater te verschuilen en lucht te ademen, door de ene stengel haal je adem en blaast het weer uit door de andere stengel, zo heb je altijd frisse lucht, ja het is een kunst om het te doen, de stengels moet je in de mondhoeken houden om het goed te kunnen afsluiten met je lippen, zorg dat je ook wat passende stenen op de bodum hebt om je zelf te verwaren, om te voor komen dat je naar boven komt drijfen, maar met enige oevenig moet het goed lukken, houd wel de stengel in bedwang die moeten niet heftig heen en weer bewegen,

dat geeft verwarrend beeld, voor de ongure gasten die je zoeken.🤣

Ja ik moet er zelf een een beetje om grinniken.

 

O nog een tip hoe te wisselen met het ademen door de stengels dat doe je met je tong, oeven nu maar eens voor een spiegel, doe de mondhoeken een een rondje open, stop dat de tong in het ene gaatje en dan in de andere haal adem wissel tussen de ene mondhoek naar de andere, hoe lijkt dat, en lukt dat een beetje, zoek anders de stengels in de natuur neem het mee en oeven weer voor de spiegel, of onverwacht als je vrouw of kinderen naar je kijken, het hoeven maar korte stukjes te zijn het gaat om het idee.  

 

Schrijf later je bevindingen, en die van je gezin.

Hoe vond je deze tips.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...