Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Tuinieren en koken


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Er zijn veel te veel dingen die leuk zijn en ga gewoon lekker knutselen in de tuin dit jaar, ik wil diverse maken en oefenen nu het nog prima kan (voordat ik ga verhuizen). Ik vind planten leuk, koken leuk en eten ben ik erg goed in 😋Ik stond eerst sterk in twijfel omdat ik geen tuin wil gebruiken bij mij thuis, maar bakken maken en etc. zou prima kunnen en kan ik weer meenemen. 

 

---

Wat wil ik

Ten eerste wil ik kruiden hebben omdat ik nu soms potjes koop en dat niet echt een duurzame oplossing is, daarnaast kan ik bij de nieuwe woning met gemak een volledige groentetuin inrichten en is dit een mooie voorbereiding. Ik wil dan ook een kruidenbak maken waar een beetje logica inzit i.v.m. grond en vocht, ik zag een trap methode en een kant en klare bak bij de Aldi, maar heb genoeg bij huis om zelf iets te kunnen maken en heb zelfs een kruidenpakket van zaden in opslag.

Ten tweede vind ik wespen en bijen leuk, nu heb ik meer ervaring met wespen en bijen zijn er niet echt in de buurt, maar heb al contact opgenomen met een imker en binnenkort even een praktijk les. Doel is dat de bijen over mijn handen kruipen (omdat ik dat leuk vind) en direct goede kennismaking heb. De imker heeft koninginnen en heb inmiddels opgezocht dat ik bij mijn huidige woning een kast kan neerzetten, maar het kan zijn dat ik deze ergens anders plaats als ik toestemming heb van een volkstuinvereniging. Mocht dat niet lukken dan kan de imker vast wel helpen met een plekje opzoeken.

 

Vuur en buiten koken is ook leuk en doe dat al wel regelmatig, maar wil dat nu meer op de manier van preppen/survival gaan doen. Zelf roken, drogen en een soort oventje bouwen zou het leukste zijn en een echte prepper zou dat kunnen doen met de dingen die voor handen zijn. 

Hoe te beginnen

Verstand op nul en de achtertuin opruimen en spullen uitzoeken die ik heb. Ik wil proberen om basis gereedschap te gaan gebruiken die ik ook in een BOB zou hebben, niet alles zou direct super goed lukken en het en der zal er ook wel een schroef aan te pas komen. Ik heb geen plan maar dat is ook niet nodig en gaandeweg mag ik leren. 

---

 

Gelukkig komt er weer mooi weer aan en kan ik weer lekker buiten knutselen. 

 

 

Hartelijke groet,

Nachtschaduw
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...