Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verhuizen naar... en dan?


Nachtschaduw

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Op dit moment ben ik deels aan het inpakken in huis om straks sneller te kunnen verhuizen, ik ben veel spullen aan het wegdoen en ook weer spullen aan het verzamelen die ik straks nodig ben. Omdat ik niet vast wil zitten ga ik een woning huren en sta al geruime tijd ingeschreven waarbij ik nu zie dat ik dit jaar nog kan verhuizen, er is best wel keuze voor mij en maak dan ook afwegingen waar ik het beste aan doe. 

Voor mij is het van belang dat ik een redelijke tuin heb voor groenten verbouwen en een garage te kunnen plaatsen. Ik wil wat afgelegen wonen in een klein dorp en wens tegen de grens van Duitsland aan te zitten. Duitsland is gewoon handig voor boodschappen bij tijden en daar waar ik zoek is het landelijk zonder industrie en enige bebossing (niet om te overleven, maar voor lekker kunnen wandelen en oefenen). Waar ik nu woon is deels stedelijk, industrie (verwacht dat het een doel is bij oorlog gezien de soort) en erg laag gelegen. 

Wat ik mij wel afvraag is waar ik de focus op moet gaan leggen bij een verhuizing, zou ik direct een grote wateropslag moeten regelen aan de buitenzijde met filters of juist eerst de tuin in orde maken voor groente. Zijn er specifieke dorpen in het noorden welke je maar beter kunt vermijden zoals Ter Apel bijvoorbeeld, immers met oorlog zal daar een immense toestroom komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom @Nachtschaduw denk je dat juist Ter Apel een grote toestroom zal hebben? Als het uitdraait op oorlog hier zullen er overal stromen vluchtelingen op gang komen, in alle richtingen afhankelijk van waar je zit. Maar dicht bij de grens en een beetje in het noorden kan ik me wel voorstellen. Wij wonen ook in zo'n gebied. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er een beetje vanuit dat Nederland niet snel in oorlog zou komen waarbij bommen en granaten in het ronde vliegen. Wel veracht ik schaarste in voedsel, water, voeding en dergelijke door cyberaanvallen en verstoring van de Europese economie. In mijn optiek is Nederland dan een relatief veilig land om heen te gaan vluchten, gezien er toch een soort controle op de toestroom moet komen, zal Ter Apel de eerste keuze zijn en verwacht in nood dat er geen regels zijn van een x aantal personen wat per dag aanwezig mag zijn. 

 

Gezien mensen in nood weinig te verliezen hebben, zijn ze veelal ook eerder in staat om dingen te doen die in hun voordeel zijn ongeacht het welzijn van een ander. Ter Apel lijkt mij in die zin dan een minder veilige plek als daar al veel vluchtelingen zijn en ik mij richt op zelfvoorzienend zijn. Als prepper zijn de is de laatste plek waar je wilt zijn op de plek waar mensen samenkomen en niets hebben. 

De keuze om mijn vaste plek beter te hebben komt ook voort uit de gedachte dat bij vluchten de benzine binnen een week of eerder op is, denken dat je makkelijk kunt vertrekken is dan ook een beetje een illusie. Het neemt niet weg dat ik wel de mogelijkheid wil hebben, en dus benzine zou opslaan, maar het is geen prioriteit. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk @Nachtschaduw dat je het mis hebt. Als er in de landen ten oosten van ons oorlog uitbreekt komen er niet extra veel mensen naar Ter Apel. Dat is ook niet gebeurd met het uitbreken van de oorlog in Oekraïne. Die verschenen overal en ja, óók in Ter Apel, maar niet méér dan in andere plaatsen. De meeste mensen zullen niet eens weten waar Ter Apel ligt. En als er werkelijk stront aan de knikker is houdt dat heus niet op in Polen of Duitsland, als die vallen, vallen wij zeker. 

Benzine en/of diesel is een ding. Ik heb er veel van op voorraad dat regelmatig wordt ververst door gebruik in tractor, maaimachines, etc. Dus mocht ik weg moeten, er is een grote voorraad brandstof. Wel een prio voor ons. Preppen is dáárom bij uitstek een low profile gebeurtenis. Wees de simpele geest in je buurt, voor de bühne dus. Maar zorg dat je je zaakjes als geen ander voor elkaar hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik dacht dat vrijwel iedereen vanuit Oekraïne eerst naar Ter Apel is gegaan voor inschrijving en verwerking persoonsgegevens, dan heb ik dat dus altijd verkeerd begrepen. Wel heb ik meegekregen dat men de asielzoekers over het land verdeelde en het nu zelf gaat verplichten. 

 

Tja zoals gezegd verwacht ik niet dat de bommen in het ronde vliegen zoals we dat van een WW2 herkennen, vast en zeker zullen steden verloren gaan, ik verwacht meer gerichte aanvallen op industrie en voorzieningen. 

 

Vluchten zie ik niet echt voor mij omdat ik niet zou weten waar ik heen zou moeten gaan. Als Europa in een oorlog verwikkeld raakt dan zou mogelijk iets als het noorden van Noorwegen wellicht een optie zijn voor wat ik kan bedenken, maar ik zit ook niet voldoende in de materie om daar inzicht in te hebben. Het idee om brandstof te hebben zodat ik met de bus 2500km kan overbruggen vind ik geen gek idee en kan daar in de toekomst rekening mee houden. Voor mij betekend dat een 150 liter ongeveer los van tank inhoud. 

 

Low key is wel een dingetje, zo ben ik op dit moment al zover dat ik mijn voedselvoorraad niet meer online zou zetten. Inmiddels toch wel voor een aardig vermogen ingeslagen en kom nu al een x aantal maanden vooruit. Zou ik verhuizen dan vind ik een groentetuin geen probleem, immers hoeft men niet te zien wat ik allemaal heb geprept en bij leegroof denkt men toch dat er niets meer te halen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...