Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraagstelling] Diesel cross motor?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo forum genoten, internet snuffelaars en onze geliefde 🤢🤮 meelezende regering.

Ik heb een vraagstelling, ik ben sinds enkele dagen een zoektocht gestart nadat er een idee in mijn hoofd schoot tijdens een conversatie hier op het forum.

 

Wie weet, kent of rijd misschien wel een diesel crossmotor?

Een merk, model of type?

Welke landen maken deze?

Welke van deze zijn succesvol of juist niet?

 

Ik ben erg nieuwschierig naar meer informatie, ik probeer info te vinden, maar weinig succes. Weet wel dat ik hier ooit eens iets over gelezen heb. Maar kan weinig nog vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik had ooit een diesel-motorfiets die ik bij een dump op de kop had getikt. Het leger maakte bijvoorbeeld ook van dat soort motoren gebruik maar enige tijd zijn er veel oude voertuigen van verschillende jaren en modellen de markt op geduwd tegen bodemprijzen. Ik heb hem echter nu wel weer doorverkocht aan een andere lokale prepper omdat ik er geen 4 (voor het hele gezin) in de garage ging zetten. Over de succesratio was ik goed te spreken. Net als altijd is het met diesels ietwat moeilijker om op temperatuur te komen dan een benzinemotor, maar als je hem gewoon goed onderhoudt en misschien zelfs wel binnen zet start ie altijd. Mijn originele idee was om hem met een externe tank uit te rusten zodat hij ook op afgewerkte olie kon rijden als ie eenmaal op temperatuur was, maar de buurvrouw is een rechercheur dus...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al een tijd naar precies zoiets op zoek

Er zijn enkele geproduceert. Kan er van 2 maar de naam herinneren. Royal enfield had er een. En kawasaki had hun klr650 aangepast voor het leger met onder andere een dieselmotor.

 

Deze, en nog een paar andere waarvan ik de naam niet meer weet, zijn extreem zeldzaam en gewild. Ik kijk nu al een aantal jaar regelmatig op het internet en heb wat zoekopdrachten staan. Heb er tot nu toe 1 gezien in nl een paar jaar terug een op marktplaats. Dat was een royal enfield, in heel slechte staat. Hier werd nogsteeds duizenden euro's voor gevraagd. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Tharifas zei:

maar de buurvrouw is een rechercheur dus...

The B**ch... Ja dat is precies wat ik zoek, zie je ik ben dus niet gek...

 

2 uur geleden, 652 zei:

kawasaki had hun klr650 aangepast voor het leger met onder andere een dieselmotor.

Kijk dat is goeie trap in de juiste richting. Hoppa. Dat kickstart mijn zoektocht en ik heb gevonden wat ik zocht.. MERCI!!!

 

2 uur geleden, 652 zei:

zijn extreem zeldzaam en gewild.

Dat is 9 van de 10 keer altijd het verhaal met dingen wat ik zoek, gestopt met produceren, zeldzaam, gewild, wordt nauwelijks doorverkocht. Ach ik ben dat soort dingen wel gewend. Voordeel daarvan is dat je niet snel iets nieuws koopt. hahaha. (Daarbij ben ik een minimalist)

aangepast door Zwarte Schaduw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...