Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boten /schoenen


Aanbevolen berichten

Best collega's.heeft er iemand ervaring met het voor langere tijd opslaan van botinnen.schoennen.

Ik heb onlangs te maken gehad met het volledige oplossen van een zool van een meindl eiland bottine.na navraag.komt dit door het verduren van het gelijmde zoolbed,zolang dit echt gebruikt wordt,geen probleem,maar bij opslag kan reeds na een of twee jaar de zolen verduren,zoals fietsbanden.blijkt dat bijna alle moderne bottines.deze vorm van zolen gebruiken.ik heb nog verscheidene abl legerbotinnes van de jaren 80 volledig leer en genaaid die perfect zijn ,maar na veel zoeken vind je geen genaaide zolen meer .geen dachstein of andere hebben nog een puur genaaide zool.hezft iemand een oplossing.of zijn er nog op dit probleem gestoot.graag jullie gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
32 minuten geleden, Mike sparrow zei:

hezft iemand een oplossing.of zijn er nog op dit probleem gestoot.graag jullie gedacht.

Ja, bekend probleem!

 

Laarzen en schoenen voor langere tijd opslaan kan,maar je moet ze tussentijds wel regelmatig gebruiken.

Het materiaal moet ahw regelmatig worden "gemasseerd" om soepel en consistent te blijven.

Anders verteert/verdroogt het materiaal.

Of de zool gelijmd of genaaid is ,maakte, in mijn eigen ervaring althans 🙊 , niet uit.

 

Niet alleen voor de zool ,ook voor het bovenmateriaal is het beter om regelmatig de schoenen te gebruiken.

Na gebruik goed droog en ventilerend weer opbergen.

Hetzelfde zie je bij auto-en fietsbanden idd.

Ook nooit lang op eenzelfde drukplek stil laten staan,maar regelmatig in beweging houden,zodat het rubber soepel blijft.

 

Ik heb me laten vertellen,dat er een stof in zit,die regelmatig door het rubber verdeeld moet worden 🤔 🤷‍♀️?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...