Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Spats


Pantoffel

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Ik ben een groot fan van tuingereedschap van de Wit. Kost wat meer maar dan heb je ook wat en het is een 100% Nederlands product.

 

Met alle ontwikkelingen in de wereld wil ik opnieuw met een moestuin beginnen....Ik heb de ziekte van Bechterew dus langdurig en zwaar werken is helaas niet meer te doen.

Om het mijzelf zo makkelijk mogelijk te maken en om zonder hulp van anderen toch wat gedaan te krijgen moet ik het juiste gereedschap hebben.

Vandaag in de weer geweest met de Spats....een bats met scherpe tanden. De graszode verwijderen is nu een 'te doen' klusje.

Het omspitten komt dit weekend maar ik verwacht dat de spats ook daar het werk wat lichter maakt. De opstapjes zijn handig om het volle gewicht erop te zetten zonder je laarzen/klompen te beschadigen.

 

De Spats

 

Met zijn vlijmscherpe tanden kun je de spats ook gebruiken als hulpje om ongewenste gasten te verwijderen😉

 

spacer.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
43 minuten geleden, Pantoffel zei:

Het omspitten komt dit weekend

 

Een mooi stuk gereedschap heb je aangeschaft ! Dat ziet er degelijk uit en dat zul je ook wel nodig hebben: daar waar jij woont,zal spitten ook geen licht klusje wezen.😩  😓

Ik ben heel benieuwd hoe dat met deze tja..soort hybride spitvork gaat werken, hopelijk wil je me dat laten weten?

Want op de zware klei waar ik op tuin is spitten ook een pittig werkje, dus misschien is zo`n spats ook wel iets voor mij.

Tenslotte is goed gereedschap het halve werk, he?  Ik vind trouwens de prijs nogal meevallen,want voor zover ik de kwaliteit kan inschatten doe je hier vast wel lang mee. En dat is ook wat waard,toch?

 

In een review las ik : Je komt er gemakkelijk mee de grond in , tja...hoe ze dat bedoelen weet ik niet, maar ik hoop van je te horen of jij dat kan ontdekken!!!

Veel plezier met het werken met de Spats !

groet,mevr.Grijpstra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Ik ben heel benieuwd hoe dat met deze tja..soort hybride spitvork gaat werken, hopelijk wil je me dat laten weten?

 

In een review las ik : Je komt er gemakkelijk mee de grond in , tja...hoe ze dat bedoelen weet ik niet, maar ik hoop van je te horen of jij dat kan ontdekken!!!

Veel plezier met het werken met de Spats !

groet,mevr.Grijpstra

 

Bedankt!  Ik hou je op de hoogte👍

 

Update:

Ik heb inmiddels een klein stukje omgespit en ik ben heel tevreden. De Spats komt met gemak door de graszode en deze is daardoor makkelijk te verwijderen.

De graszode in stukjes verwijderen is mij het best bevallen...stuk zo groot als de spats rondom steken en daarna de spats eronder en duwen.

Het kost mij ook weinig moeite om de spats de grond in te krijgen, mijn (over) gewicht erop en hij gaat....

Wortels steekt hij zo door en dat maakt het steken ook lichter.

 

Het 'omscheppen' gaat met de spats net zo zwaar als met de schop.tuin.thumb.jpg.b03e1f1a3f488187f486eddca9b0eb55.jpg

 

 

aangepast door Pantoffel
update
  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pantoffel,zo,dat heb je snel voor elkaar en het ziet er goed uit,ook!

Het insteken klinkt idd alsof het vrij makkelijk gaat.

Ik heb iig al hetzelfde voordeel als jij,ik kan ook wat ( over) gewicht in de strijd gooien,daar boffen wij dan toch maar mee!

Maar het omscheppen maakt geen verschil begrijp ik ?awel,een lichtere insteek scheelt al veel.

Niet te diep steken scheelt ook, of de diepte  in twee insteken doen,als de grond erg nat is doe ik dat meestal zo,dat scheelt ook in het gewicht wat je per steek om moet leggen.

Ik geloof dat het ook beter is om niet te diep om te spitten.

Het is toch verstorend voor het bodemvolkje..

Heel hartelijk dank voor je update ,ik had zo snel nog niet verwacht!

Succes met verder spitten,hoor! 💪👍

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...