Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pas op met magneten in kleding. Kompassen houden daar niet van.


Marcov

Aanbevolen berichten

Dit is een wat oudere post van me, maar nog steeds actueel

 

Ik kwam het onderstaande stuk tegen over ompolen en miswijzen van kompassen door magneten in kleding.
Het is wel iets om rekening mee te houden, zelf heb ik iets dergelijks bij de hand gehad tijdens duiken met slecht zicht. De duiklamp van mijn buddy te dicht bij mijn kompas.

Mountain safety experts have warned against a worrying trend in the outdoor clothing market.
Magnetic closures on gloves and jackets are being marketed as the modern alternative to Velcro or poppers.
But magnets are well-known for deflecting compass needles, and there is already evidence that this may have been the cause of a recent Mountain Rescue call-out.

https://www.mountaineering.scot/news/magnetic-warning

logo.png

 

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
4 uur geleden, CMFC1988 zei:

Werken die anti diefstal stickers eigenlijk ook als een soort van magneet ? Is natuurlijk een condensator dus ben wel benieuwd of dat ook invloed heeft op een kompas.

Ik zou het niet weten, maar dat ga ik wel een keer proberen. Ik denk het niet, weet niet precies hoe het werkt. Maar ik vermoed dat het een soort RFID is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...