Ga naar inhoud
GENEGEERD

vast station


Communicator

Aanbevolen berichten

Ben nog nieuw in het gebruik van 27 mhz CB, heb al een president johnson 2 in de auto, maar denk eraan ook een vast station te kopen.

Echter door de locatie ben ik denk ik beetje beperkt, situatie is volgende:

een huisje in bosrijkgebied, rondom is wel een 10 tal meter open ruimte, maar dan staan er tamelijk hoge bomen, denk zo'n 15 m hoog

(is moeilijk te schatten), maar alleszins zal het onmogelijk zijn een antenne te plaatsen die boven de omringende bomen uitkomt.

 

Daarom als beginneling deze vraag,

heeft het in deze omgeving, situatie , uberhaupt zin een vast station te plaatsen, zal ik hier enige ontvangst kunnen hebben, of blijf ik beter bij mijn mobiel station, en begeef mij naar meer open plaatsen voor enige ontvangst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Door die bomen heen heb jij gewoon prima ontvangst hoor. Een stelregel bij antennes is; hoe hoger hoe beter!

Maar als jij een mast plaatst van ... pak 'm beet, zo'n 8 á 9 meter, en je plaatst daar een goede basis antenne op, dan heb je gewoon net zo'n bereik als elk ander.

 

De hoogte die ik hier boven aangeef is bedoelt voor de SPOEL van de antenne hé! (meestal de onderkant v/d antenne). Dan zou het topje van je antenne ongeveer gelijk komen met de omringende bomen.

 

Als dit allemaal niet haalbaar is, denk dan aan een draad antenne! Die kun je IN de bomen hangen. Nadeel is wel dat deze richtings gevoelig is, en haast niet te ontvangen door stations met een vertikale antenne (gewone antenne op een mast).

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...