Gast Peerke Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Ik, en mijn broer lijken niet op elkaar. Niet in ons doen, niet in ons laten. Toch hebben we een overeenkomst dankzij onze ouders, n.l. goede spullen. Een mes hoort daar ook bij. SOG messen zijn favoriet binnen onze familie. Pasgeleden heb ik mijn SOG NW Ranger weer eens onder handen genomen. Mijn broer gaf aan dat zijn SOG Team Leader bot was. Ik zag de Team Leader en vroeg wat hij ermee gedaan had. Eh, steentje, aanzetstaal. Geef maar aan Peerke, die maakt er iets moois van. Want jij hebt de stenen en ervaring niet voor broerke. Team leader: drop point, 440C, GRN handvat, balans naar achter. NW Ranger: clip point, AUS8, Zytel handvat, balans perfect. In onderstaande zijn de messen geslepen met Fallkniven DC4 (keramische kant), 1000, 3000, 5000 en nog nabewerkt. Nu een standaardprotocol geworden. Vanaf bot tot scheermesscherp kost mij een uur per mes, omdat ik puur uit de hand slijp. Er zullen foutjes inzitten. De greep van de team leader is perfect naar de hand gemaakt. De grip van de Ranger is perfect voor nat weer en zweethanden. De inkepingen voor grip zijn bij allebei goed. 440C is iets moeilijker te slijpen dan AUS8, allebei hebben ze hun voor- en nadelen m.b.t. taaiheid en scherpte. De vorm van het lemmet is ook anders. Het zijn allebei goede messen. De team leader is 'discontinued', dus een collector's item. Kan ik ze aanbevelen ? Allebei Waar zou ik voor kiezen: Toch de NW Ranger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Tnx, mijn broer kan trots op mij zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Tnx, mijn broer kan trots op mij zijn. Ik heb hier echt de balle verstand van, maar dat geloof ik meteen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Ik heb hier echt de balle verstand van, maar dat geloof ik meteen Loreen, voordat je uberhaupt fatsoenlijk uit de hand kunt slijpen en polijsten ben je 20 jaar en vele messen verder. Het is jammer dat het een uitgestorven ambacht is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 mooi gedaan @Peerke , Ik heb ook een SOG gehad een government agent en de balans is inderdaad goed bij de sog's maar het is niet mijn ding het voelt net zo degelijk als bv een fallkniven vind ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Mijn broer en ik verschillen ook op oneindig veel vlakken . Het enige wat we min of meer gemeen hebben is leiding geven . Wel moeilijk als we samen een groep moeten leiden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.