Hans Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Hi, ik heb onlangs de baofeng uv82 gekocht en heb voor het programmeren een speciale kabel nodig. Bij amazon vind ik alleen de kabel voor de baofeng uv5. Ziet hetzelfde uit, zou volgens de toelichting wel en niet compatibel zijn? Weet iemand het juiste antwoord? Alvast bedankt. Hans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Volgens mij niet. Even op miklor baofeng Googlen dan kun je dat zo uitzoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Als ik op ebay zoek naar dat type, staat er dat ze compatible zijn. Voor de prijs zou ik de gok wagen. http://www.ebay.nl/itm/USB-Programming-Cable-CD-for-BaoFeng-UV-5R-Plus-UV-82-L-GT-3-Two-way-Radio-A117-/171300536047?pt=US_Radio_Comm_Coaxial_Cables_Connectors&hash=item27e24ebeef Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Uv5r en de gt-3 hebben allebei een andere aansluiting. Dus dat klopt al niet aan die advertentie. Er zit ook afwijking in de gebruikte pin layout voor data onderling. Je zult dus echt zekerheid moeten hebben of zin hebben Ik n solderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Hmmm ik gebruik dezelfde kabel voor mijn wouxuns en baofeng 666. Is een standaard kabel met Kenwood aansluiting. Ben je van het weekend in Gilze dan neem ik hem mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2014 Hallo FKAGB, helaas woon ik wat ver weg dus dat lukt me niet, helaas. Het is allemaal verwarrend. Op sommige plaatsen wordt ook gesproken over een ftdi kabel. M.a.w. er zit een chip in. Waarom? Zo´n kabel kost bij Amazon.kom over de honderd dollar. Ik denk dat ik kabel koop die bij amazon te koop is voor zo´n 9 €. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 16 september 2014 Delen Geplaatst: 16 september 2014 OK. Hij ziet er helemaal hetzelfde uit als mijn paar euro kabel die ik voor de Wouxun en de Baofeng 666 gebruik. Voor 9 euro zou ik de gok wel nemen. Denk ik. Download dan Chirp om te programmeren. Ik kreeg bij mijn Baofengs de standaard software niet aan het praten met de porto en Chirp werkte meteen goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2014 FKAGB, kabel is besteld. Chirp heb ik al gedownload. Op miklor.com staan trouwens nog heel wat tips en aanwijzingen. Heb ik weer huiswerk. De mazzel, Hans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.