RayCokes Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Tentjes heb ik geen moeite mee!!DRD28 vind ze niets, De ritsen horen op de hoeken beslist niet naar binnen toe te gaan.Juist dan loopt bij slagregen het water naar binnen !!!!Heb ik getest.Is veel minder wanneer je de Rits dus buitenom laat hangen Voor wat betreft waar de ritsen samen komen(voorkant)*Daar lekt het ook(omdat ze niet helemaal sluiten). Aan die ritsluiting kan ik een kunstof plaatje bevestigen.Dit voorkomt dat er regen naar binnen kan! Wel aan tweekanten doen!! Ik zeg ook niet dat je er moeite mee hebt heh De laatste keer dat ik met die van mij bezig was zaten die ritsen toch echt aan de binnenkant, zo heb ik ze gekregen. En dat de ritsen die nat worden tijdens slagregen, gaan druipen of lekken verbaast me ook niets (die ritsen zijn nooit waterdicht), komen we dan toch terug bij het tarpje van @DRD28 ?? en dat terwijl hij het eerst over zijn slaapzak had Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Ik zeg ook niet dat je er moeite mee hebt heh De laatste keer dat ik met die van mij bezig was zaten die ritsen toch echt aan de binnenkant, zo heb ik ze gekregen. En dat de ritsen die nat worden tijdens slagregen, gaan druipen of lekken verbaast me ook niets (die ritsen zijn nooit waterdicht), komen we dan toch terug bij het tarpje van @DRD28 ?? en dat terwijl hij het eerst over zijn slaapzak had Ooooo,ik wist niet zo goed voor wie het antwoord bedoelt was.Ik begin met het Topic M90 verkopen of niet en nu zitten we met het Tentje:D Met die ritsen weet ik het nu ook niet meer!!!De tentjes die ik hier heb zijn allemaal met ritsen naar buiten geleverd gekregen!Toen ben ik een keer met een stort bui er in gaan zitten en heb gekeken waar het water vandaan kwam.Daarna heb ik de uiteindes van de ritsen in de tent geduwd en toen kwam er nog veel meer naar binnen????Korter..... ik zet er gewoon plasticplaatjes 25x25 Cm tegenaan.Werkt perfect en weegt niets. Het blijkt in iedergeval dat er al meer met die RITSEN hebben liggen experimenteren(Bij Defensie??).Hoe zou nou eigenlijk behoren te zitten weet ik ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzieQ Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 Iemand met ervaring met de dons M80 slaapzak? De helft lichter en tot -10 ongeveer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ridder Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 Die hele constructie is zo bedacht zodat je 2 of meer tentjes aan elkaar kunt ritsen. Wanneer je dat niet van plan bent kun je die 4 openingen het beste dichtnaaien. Daarna even waterdicht maken met Nikwax of zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ridder Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 Ja, die M80 kan ik me nog heel goed herinneren. Daar heb ik wat in liggen rillen... Absoluut niet geschikt voor de winter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 januari 2014 Delen Geplaatst: 16 januari 2014 Nog zo'n apart ontwerp (Bundeswehr).Ik heb hem al vaak kunnen verkopen,maar ik hou hem toch.Niet dat ze duur zijn,nee.Deze is gloednieuw !!!Nooit gebruikt. Dit is de 1977 Uivoering.Volgens mij waren ze tot 1968 met vaste regenhoes.Daarna waren ze tweedelig.En dit model hebben ze ontzettend lang aangehouden. Hij heeft zijn nadelen maar je hebt wel twee armen die je kunt gebruiken en de onderkant kun je vanaf je heupen omklappen. Ideaal voor verschillende doeleinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvanloon Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 ik heb nu de carinthia 6 ( twee kilo ) liggen die altijd meegaat bij bushcraft/survival De m90 heb ik 1 keer meegenomen... niet te doen. veel te zwaar. Maar ik laat hem mooi thuis liggen en doe hem zeker niet weg! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.